Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

EBM system se chystá k expanzi

Server www.ebm.cz stejnojmenné firmy z Frýdku - Místku snad ani není třeba příznivcům elektronické komerce představovat. Já sám jsem na něj narazil při surfování někdy na podzim 97. roku a musím přiznat, že mne zaujal hned na první pohled.

Nápad nabízet zájemcům online informace o zboží a materiálu a za pomoci JavaScriptu na straně klienta zprostředkovávat poptávu s nabídkou tak, aby tazatel, byť připojen na mizerné telefonní lince dostal to co požaduje a v co možná nejkratším čase, byl tehdy počin na českém internetu minimálně průkopnický. Navíc se tato služba orientovala na zákazníky v české business to business oblasti a tam v té době byl internet v lepším případě Popelkou, v horším případě zlou macechou, se kterou si radši majitelé firem ani nechtěli nic moc začínat.

Na serveru EBM se daly získat informace, pro které ho již v oněch dřevních dobách české webové komerce hojně navštěvovali nákupčí, zásobovači, ale i lidé z marketingových oddělení, aby tu nabrali nutné informace pro nákup nebo prodej materiálu, strojů, nebo součástek, zjistili, popřípadě udali cenu a bez velkého pátrání v katalozích našli okamžitě i vhodného obchodního partnera. Pak již záleželo jen na obchodnících, zda obchod uzavřou nebo ne - všechny potřebné informace už měli k dispozici.


Nechybí vám doma obráběcí centrum?

Leč časy se mění a mění se i pohled na internet v našich průmyslových provozech. E-mail se rozšířil přímo raketovou rychlostí, webové stránky má také kdekdo a kdo se před pár lety pustil na tenký led e-komerce, tomu minimálně nastávají lepší časy. Rozhodl jsem se zeptat majitele firmy EBM system ing. Havrana, co se u nich změnilo a jaký je u nich pohled na současný stav v české internetové komerci.

Pane inženýre, co Vás před lety vedlo k vytvoření jedné z prvních elektronických burz na české Síti ?

Úplně první jsme nebyli, v čem jsme se odlišili od ostatních tvůrců byla myšlenka nabízet zprostředkování informací, které vedou k uzavření obchodu, ale samotný obchod v jeho fyzické podobě již nechat obchodníkům. Prostě ať každý dělá to, co čemu nejlíp rozumí a co nejlíp umí. Informatici ať mají na starosti informace, obchodníci pak díky správným informacím, ať mají dobré obchody.

Kolik máte v současné době zákazníků?

500 zákazníků u nás, na 150 na Slovensku.

Vzhled Vašich stránek se změnil, přibyly nové odkazy, nové služby - některé jsou zřejmě před spuštěním. Například při kliknutí na službu PROFI se mi zobrazí hlášení odmítající můj Microsoft IE 5.0

Služba PROFI bude funkční pro tento prohlížeč nejpozději do konce července. Pro vaši informací - rozdíl mezi službou BASIC a PROFI je spíš vzhledového charakteru, u PROFI jsou navíc přenášená data více komprimována, což se projeví na rychlosti přenosu.
Dále jsme zprovoznili nabídku virtuálního autobazaru Cars2000 a ve stadiu příprav jsou stránky aplikací Reality, Cestování a Profese.


Chrysler na dosah myši

Co získá zákazník registrací? Na Internetu se do nabídky nebo poptávky zboží dostanu přece i bez registrace?

Ale nedostanete se k adresám firem, nabízejícím své produkty. V praxi to probíhá tak, že zákazník získá jednoroční přístup ke všem informacím a tedy i k názvům firem. Pravidelně dostává každých čtrnáct dní od nás diskety s updatovanýni soubory nabídek a poptávek. Přes internet si je může, pokud má zájem, obnovovat každý den.

Vaše firma působí v elektronickém obchodu ne zrovna krátkou dobu. Jaký vidíte u českých firem posun v přístupu k internetu za poslední dva roky ?

Dost výrazný. Kromě rozšíření běžných služeb jako je e-mail a webové prezentace pozorujeme silný vzrůst zájmu mezi firmami o obchody on-line. Od samého počátku našeho působení na internetu jsme věřili, že jiná cesta není, že dříve nebo později pochopí management českých firem výhody, které jim obchodování na internetu přináší. Tyto naše předpoklady se začínají naplňovat.

Mohu se zeptat, jaké jsou Vaše plány pro rok 2000 ?

Rádi bychom pro svoje služby našli zákazníky i za hranicemi. Uchytili jsme na Slovensku a v současné době probíhají jednání s partnery i z dalších zemích. Víc neřeknu, nechte se překvapit.

Tak to se nechám překvapit rád. Děkuji za rozhovor.
Autor: Leoš Prušvic
Datum: 18. července 1999



 Profil autora  

Leoš Prušvic

Výkonný ředitel APEK
Publicista


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz