Neznalost je největší překážkou rozvoje e-businessu
Akce Březen měsíc internetu zřejmě k rozvoji fenoménu internetu nestačila. Svědčí o tom další aktivita sdružení BMI. Sdružení v současné době pořádá semináře o E-businessu.
Podle sdružení je úroveň znalostí internetu velmi nízká. Tato skutečnost je tak překážkou rychlejšího rozvoje elektronického podnikání malých a středních firem. Alespoň tento závěr lze vyvodit z výzkumu, který provedla společnost DEMA. Třicet procent představitelů sto třiceti šesti jihomoravských podniků s maximálním počtem do sto zaměstnanců si to myslí. K internetu je připojených 82% z firem, dalších 6% připojení plánuje do konce roku, zbytek zúčastněných s připojením k celosvětové síti nepočítá vůbec.
Výzkum mapuje zájmy firem
Výzkum sdružení BMI má jedinný cíl. Seznámit postupně firmy v sedmi regionech České republiky se základy elektronického podnikání a poskytnout jim autentické poznatky tuzemských firem, které již mají reálné zkušenosti z nových forem podnikání s využitím informačních a komunikačních technologií včetně internetu. Zároveň v regionech probíhá výzkum, který mapuje připravenost malých a středních firem na elektronické podnikání, jejich názory a překážky, které jim brání v rychlejším postupu.
Další seminář bude v Českých Budějovicích
BMI organizuje cyklus seminářů, který začal seminářem s názvem E-business: móda nebo nutnost. Ve středu 20. června pokračuje cyklus seminářem v přednáškovém sále Jihočeské hospodářské komory v Českých Budějovicích (za e-komerce.cz bude přednášet Emil Čelustka). Zároveň se zde uskuteční druhé kolo výše zmíněného výzkumu. Tyto výzkumy budou později porovnány. Výzkumníci hodlají zjistit, nakolik se budou lišit jednotlivé firmy v jednotlivých oblastech.
Cyklus bude pokračovat
Semináře o e-businessu bude pokračovat a BMI je zakončí na jaře 2002 v Praze, kde mají být prezentovány také celkové výsledky výzkumu, do kterého se do té doby má zapojit více něž tisíc firem. Sponzorem výzkumu je společnost TELE 2. "V celé Evropě a tedy i v České republice se zaměřujeme zejména na malé a střední firmy. Proto jsme uvítali tento projekt, který poskytne našim současným i potencionálním zákazníkům reálné návody na efektivní využití internteu v jejich každodenním podnikání," sdělil generální ředitel společnosti TELE 2 Fredrik Ahlberg,
Autor: Jiří Juránek
Datum: 20. června 2001
Jiří Juránek
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006