Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Proč zákazníci nepoužívají internetové bankovnictví?

Podle výzkumu TowerGroup se zákazníci ve Spojených státech, kteří dosud nepoužívají internetové bankovnictví, nejvíce obávají o bezpečnost.

Obavy o bezpečnost s 26% odpovědí jednoznačně vedou. Následují je argumenty jako je nepohodlné vedení účtu on-line s 22% a preference jednání s lidmi s 21%. Naopak ostatní uváděné důvody je možné považovat za okrajové.


Zdroj: TowerGroup, červen 2003

Obavy o bezpečnost úzce souvisejí se znalostí uživatelů - bojím se toho, co neznám, čemu nerozumím. Tento závěr ostatně podpořily i výsledky průzkumu provedeného se zákazníky AOL. Mezi uživateli internetového bankovnictví je 49% uživatelů s pěti a víceletou zkušeností s používáním Internetu a pouze 19% se zkušeností kratší než 2 roky.


A jaká je situace u nás?

Z výše uvedených dat vyplývá, že pro zákazníky je internetové bankovnictví pokročilým způsobem využívání Internetu, ke kterému je potřeba "dorůst". Je všeobecně známou skutečností, že Internet je potřeba "vysedět" = prostě ho dlouhodobě používat a objevovat nové a nové možnosti. K tomu je ale potřeba přijatelnou cenu za připojení, nejlépe bez časového omezení, tzv. paušál. Ten nám ale státem vlastněný Český telecom stále odpírá a tak se dá předpokládat, že doba potřebná pro získání nezbytných zkušeností a s nimi související důvěry, bude u nás ještě delší než za mořem.
Autor: Emil Čelustka
Datum: 16. června 2003



 Profil autora  

Emil Čelustka

Redaktor serverů e-komerce.cz a světNotes.cz.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz