E-komerce.cz: Český magazín o internetové komerci

Reklama
Užitečné informace pro kutily.


Proč zákazníci nepoužívají internetové bankovnictví?

Emil Čelustka, 16. června 2003, e-komerce.cz

Podle výzkumu TowerGroup se zákazníci ve Spojených státech, kteří dosud nepoužívají internetové bankovnictví, nejvíce obávají o bezpečnost.

Obavy o bezpečnost s 26% odpovědí jednoznačně vedou. Následují je argumenty jako je nepohodlné vedení účtu on-line s 22% a preference jednání s lidmi s 21%. Naopak ostatní uváděné důvody je možné považovat za okrajové.


Zdroj: TowerGroup, červen 2003

Obavy o bezpečnost úzce souvisejí se znalostí uživatelů - bojím se toho, co neznám, čemu nerozumím. Tento závěr ostatně podpořily i výsledky průzkumu provedeného se zákazníky AOL. Mezi uživateli internetového bankovnictví je 49% uživatelů s pěti a víceletou zkušeností s používáním Internetu a pouze 19% se zkušeností kratší než 2 roky.


A jaká je situace u nás?

Z výše uvedených dat vyplývá, že pro zákazníky je internetové bankovnictví pokročilým způsobem využívání Internetu, ke kterému je potřeba "dorůst". Je všeobecně známou skutečností, že Internet je potřeba "vysedět" = prostě ho dlouhodobě používat a objevovat nové a nové možnosti. K tomu je ale potřeba přijatelnou cenu za připojení, nejlépe bez časového omezení, tzv. paušál. Ten nám ale státem vlastněný Český telecom stále odpírá a tak se dá předpokládat, že doba potřebná pro získání nezbytných zkušeností a s nimi související důvěry, bude u nás ještě delší než za mořem.


Emil Čelustka
celustka@e-komerce.cz



Copyright © e-komerce.cz