Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Evropský život online

Internet mění sociální zvyky Evropanů. K takovému závěru došly výsledky průzkumu, které provedla společnost AOL. Konečné výsledky studie vzešly z odpovědí jedné tisícovky anglických, francouzských a německých uživatelů Internetu.

Velký nárůst popularity byl zaznamenán u online nákupů uskutečněných v průběhu pracovní doby. 31 procent dotázaných se přiznalo, že jej provedlo během pobytu v kanceláři. Třetina také uvedla, že využívá kancelářský počítač k výběru dovolené. 28% online nakupujících uvedlo, že nakupování na síti odstraňuje stres z nakupování.

Největší změny vyvolává život online především v oblasti osobních vztahů a v chování lidí, uvádí studie firmy AOL. Jeden ze dvou Evropanů již někoho požádal o e-mailovou adresu a omluvy typu "ztratil jsem váš e-mail" se ve stále větší míře stávají běžnou výmluvou v případě snahy vyhnout se nechtěnému kontaktu.

Téměř polovina Evropanů uvedla, že zaslala nebo obdržela e-mail s pozváním na večírek nebo společenskou akci. V případě poskytnutí kontaktu, více než 33 procent dotázaných uvádí svoji e-mailovou adresu, kdežto své telefonní číslo uvádí pouze 19 % respondentů.

Také stále více důležitých životních mezníků a změn v osobním životě, například narození dítěte, svatbu a nové zaměstnání, oznamují lidé prostřednictvím Internetu.

Ve Francii, Anglii a Německu používá e-mail pro komunikaci s přáteli a rodinou téměř každý. Třetina uvádí, že jim tento návyk pomohl nalézt nebo obnovit spojení s někým, na koho postrádali kontakt. Průzkum také odhalil zajímavé regionální rozdíly v tom jak, lidé Internet využívají.

Němci rádi vyhledávají výhodné nákupy, soudě tak podle čtyřicetiprocentního využívání online aukcí. Angličané se zase zřejmě nejvíce ze všeho snaží s pomocí Internetu najít únik z pochmurného ostrovního počasí - 56% surferů si objednává dovolenou online. Francouzi jsou zase celí žhaví do moderních technologií, 80% dotázaných totiž preferuje online nákup oproti tradiční návštěvě obchodu.

Ať tak či onak, všichni Evropané bez rozdílu utrácejí online mnohem více peněz než kdykoliv dříve. Od loňského srpna do října utratil evropský zákazník při nákupu přes Internet průměrně 300 liber, což je jen o 70 liber méně, než utratil jeho americký protějšek za stejné období. Krom toho je pro Evropany online banking asi menším strašákem než pro Američany. Do banky online "chodí" pravidelně 47 procent Evropanů, kdežto v USA je to pouze 36 procent zákazníků. Významně vzrostl počet lidí, kteří ještě před nákupem, a je jedno jestli v e-shopu nebo kamenném obchodě, používají Internet ke zjištění informací o vyhlédnutém produktu nebo službě. Studie ale také upozorňuje na to, že obavy lidí, kteří nenakupují přes Internet, pramení především z rizika zneužití jejich platební karty.

Z výsledků studie vyplývá, že 45 procent Evropanů předpokládá, že v dalších letech jejich online nákupy dále vzrostou. "Online shopping se stává skutečně tradiční aktivitou v Evropě", řekl Philip Rowley, prezident společnosti AOL v Evropě.

Další údaje o chování Evropanů na Internetu:

    49% zaslalo nebo obdrželo pozvánku na večírek
    48% hledá přes Internet práci
    46% si vyžádalo e-mail
    44% zaslalo přes e-mail nějakou zprávu
    28% nakupuje online v pyžamu
    27% hledalo své jméno na serveru Google
    Autor: Leoš Prušvic
    Datum: 26. března 2003



     Profil autora  

    Leoš Prušvic

    Výkonný ředitel APEK
    Publicista


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz