Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Tržnice pro B2B

Jedna z firem, která zjistila, že je daleko rychlejší a pohodlnější přesvědčit o výhodách e-businessu podniky než soukromé spotřebitele a zaměřit se hlavně na řešení e-businessu pro klasické podniky, se představila v úterý v Praze. Jmenuje se Newtron a zajímavá je i tím, že jedním z jejich investorů je u nás známý investiční fond bmp (investice v ČR zahrnují např. INET a Illusion Softworks).

Partnerem společnosti Newtron pro Českou republiku a Slovensko je firma Cash Reform Group.
 
Nápad firmy Newtron je velmi jednoduchý a účinný – využití silných stránek internetu pro osvědčený a zavedený způsob obchodování.  V tomto případě jde o zřízení internetové platformy pro obchodování průmyslovými produkty  - jak to sami výstižně nazývají – tržnice pro B2B.
 
Taktika je následující: dostat na jednu platformu co největší množství nakupujících a prodávajících, svým způsobem poskytnout virtuální obchodovací prostor firmám, které hledají nejlepšího dodavatele na určitý typ výrobku.  Registrace do systému je zdarma. Za podání nabídky se platí nízký poplatek ve výši 2 Euro (nezávisle na objemu dodávky či druhu zboží).  Firma Newtron poskytuje pouze prostor, samotných jednání mezi dodávající a nakupující stranou se neúčastní, nevznikají tudíž pro ni žádné závazky z uskutečněných obchodů.
 
Výhody jsou nabíledni: nakupující ušetří spoustu peněz a času, jelikož na jednom místě nalezne kolem 12.000 výrobců různého zboží, prodávající může velmi efektivně oslovit 20.000 potenciálních zákazníků.  Nejvíce zákazníků má firma Newtron zatím v německy mluvících zemích, kde v podstatě začínali, další úspěšné trhy nalezli v severní Americe a východní Asii.
 
Do České Republiky se vypravili kvůli zájmu nakupujících o dodavatele z výhodoevropského regionu, jelikož určité druhy výrobků (jako např. kuličková ložiska) jsou v Evropě vyprodány, což nutí zájemce hledat dodavatele v jiných regionech.
 
Samozřejmě firma Newtron není jediná, která přišla na to, že internet je svého druhu bazar.  Podle slov zástupce firmy – pro uživatele v konečném důsledku rozhodne cena toho kterého řešení. V daném případě se jedná o náklady na implementaci a nároky na lidské zdroje,  ušetřené náklady za nákup zboží, snížené náklady na marketing, tržní pokrytí, atd.  Největšími konkurenty Newtronu jsou dnes v Evropě asi firmy SAP nebo Ariba. Podobnou aktivitu chystá firma Deloitte & Touche pro středoevropský region se zaměřením na kancelářské potřeby, nábytek, atd.
 
Nebudu vás zdržovat podrobným popisem služeb firmy Newtron.  Zájemci mohou navštívit webovou stránku www.newtron.net.  Povzbuzující byl zájem, který nabídka takové služby vyvolala u přítomných zástupců českých podniků.  Méně povzbuzující už byl obsah některých dotazů.  Ten totiž ukázal, kolik se toho ještě české podniky musí naučit v chápání mezinárodních standardů businessu, jak etických tak logistických.  Doufám, že rovněž upozornil zástupce firmy Newtron na to, že se ve své strategii budou muset zamyslet nad způsobem, jak efektivně dodavatele z východní Evropy integrovat do své nabídky. 
 
Každopádně za povšimnutí stojí fakt, že služba typu Newtron pro české výrobce, ale i nakupující nabízí možnost, jak nepříliš nákladně o globalizaci nejen mluvit, ale se do ní zapojit.
Autor: Ľubica Domanová
Datum: 26. května 2000



 Profil autora  

Ľubica Domanová

Zakladatelka české pobočky Ashburn International
Business Development Director Ashburn International
Poradce pro oblast internetového podnikání


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz  
 Seznam komentářů  
Vypsat
Od
Téma
Datum

Petr Novotný
souhlas
26.05.2000 03:10