Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Obchodni-dum.cz sází na budoucnost internetu

Obrátil jsem se s několika dotazy na pana Petra Šebka, jednoho ze společníků ve firmě, která provozuje známý internetový shop www.obchodni-dum.cz. Ten získal 24.1. 2000 certifikát APEKu “Bezpečný obchod”.

E-komerce: Vaše provozovna je uváděna v žebříčku českých internetových obchodních domů na předních místech. I jinak sbírá Váš obchod ocenění jako na běžícím páse. Přesto jste v listopadové anketě na dotaz týkající se výhod obchodování internetu uvedl:O výhodnosti obchodování prostřednictvím Internetu nás bohužel nepřesvědčilo nic, zatím se totiž nedá hovořit o výhodnosti.” Změnila se dnes díky dosaženým úspěchům Vaše poněkud pesimistická odpověď ?

"Tady zřejmě vzniklo nedorozumění v tom, co se myslelo pojmem “výhodnost”. Já jsem si to jednoznačně vztáhl k ekonomické stránce podnikání, konkrétně k ziskovosti. Z hlediska vynaložených nákladů na zřízení našeho internetového obchodu a zajištění souvisejících služeb (rozvozy vlastní dopravou v odpoledních a večerních hodinách, poskytování vlastního leasingu na zboží zákazníkům, tištěný katalog, infolinka zdarma atd.) by se nám pravděpodobně při zřízení běžného “kamenného“ obchodu náklady vracely dříve. Nicméně my vsázíme na budoucnost a dobrou kvalitu služeb zákazníkům nabízíme již dnes, i když tomu přiměřené prodeje přijdou teprve v příštích letech. Takže co se týká tohoto pohledu na výhodnost, musím zůstat u svého původního tvrzení, že o výhodnosti se zatím nedá hovořit. Ale můžeme zde začít hovořit o dalších “výhodnostech” internetu. Bezesporu je to internet jako takový a jeho neustálý, dynamický rozvoj. Myslím si, že si asi nikdo v současné době netroufne odhadnout, co se stane s tímto novým komunikačním prostředkem třeba za 10 let.


Logo internetového obchodu Obchodní-dům.cz podle slov pana Šebka znázorňuje pestrost a lehkost jejich obchodování

My jsme se společně s kolegou rozhodli do tohoto neznámého prostředí vstoupit. A jelikož jsme pracovali v minulosti v oblasti domácích elektrospotřebičů, využili jsme znalostí z této oblasti a začali budovat internetový obchodní dům. Hovořil jste o úspěších, které má náš obchod. Za tímto úspěchem se skrývá mnoho práce mnoha lidí. V současné době pracuje v naší firmě 12 zaměstnanců a dále spolupracujeme velmi úzce s dalšími 8 externími spolupracovníky. Dalším důvodem je maximální přizpůsobení se potřebám zákazníka. Tímto aspektem naší práce se zabýváme každým dnem. Jednou z velkých překážek bylo a je naplnění systému všemi potřebnými daty a s tím související pravidelná aktualizace. K dnešnímu dni máme v nabídce cca 2.500 aktivních položek zboží. Pracujeme s obrovským množstvím dat, popisů a cen, jejichž přesnost a aktuálnost je naprostou nezbytností."

E-komerce: Kdo vlastně u Vás nakupuje ? Nemyslím si totiž, že by vzhledem k převažující nabídce vašeho zboží, která zahrnuje i sortiment pro dům, les a zahradu, byli převažujícími zákazníky studenti a lidé pracující v informatice a komunikacích, jak bývá často uváděno ve statistikách, zabývajících se strukturou internetové komunity.

"Napřed bych chtěl upřesnit, co vlastně je v naší nabídce. Vy jste citoval tři naše základní kategorie a tady dochází občas k špatným vysvětlením. Náš sortiment zatím rozdělujeme do tří základních kategorií, tedy dům, auto-moto, zahrada a les. Co se ovšem skrývá pod těmito kategoriemi konkrétně? Nejobsáhlejší je první kategorie, tedy dům. Zde najdete, dá se říci, kompletní sortiment domácích spotřebičů pro domácnost. Ten zahrnuje především oblast bílé a černé techniky. Tedy automatické pračky, myčky nádobí, chlazení, sporáky, mikrovlnné trouby, televizory, videorekordéry, videokamery, hifi techniku atd. atd. Zvlášť bych chtěl jmenovat oblast vestavných spotřebičů, kde umíme zpracovat nabídku přímo šitou na míru našemu zákazníkovi. V poslední době jsme rozšířili nabídku o drobné domácí elektrospotřebiče jako jsou holící strojky, epilátory, fény, kávovary, roboty, opékače topinek, grily a spoustu dalších.

Druhou oblastí je “auto-moto”. Zde můžete najít širokou nabídku pneumatik pro všechna vozidla a dále nabídku autosedaček pro naše nejmenší.

A zatím poslední naší kategorií je “zahrada a les”. Zde nabízíme různé výrobky pro naše zahrádkáře a kutily. Jsou to např. vrtačky, brusky, šroubováky a nebo sekačky na trávu a další užitečné pomocníky pro udržování zahrady.

A teď zpět k našim zákazníkům. Studenti, technici a počítačoví profesionálové stále tvoří významnou část zákazníků, nicméně v poslední době již převládají uživatelé mimo tuto oblast."


Jako novinka byla do stránek obchodu zařazena “Horká linka “ určená pro online komunikaci mezi technikem a zákazníkem

E-komerce: Jak se vám osvědčila Vaše nabídka Registrací B, C, D a jak je Vašimi zákazníky využívaná ?

"V první řadě bych rád vysvětlil, co to vlastně jsou ty “registrace”. Jednoduše řečeno jsou to tři různé úrovně nákupních cen. Každá registrace má svoji hodnotu a zákazník, který u nás nakupuje si volí její úroveň. Za nejnižší, to je za registraci B, zaplatí zákazník registrační poplatek ve výši Kč 190,-. Tento ovšem neplatí zákazník, který se zaregistruje přes formulář, který je k dispozici na našich www stránkách. Registrace B opravňuje nakupovat naše zákazníky v úrovni cen B, tedy se slevou ve výši 10 % z doporučených maloobchodních cen. Další registrace tento rozdíl ještě zvyšují. V této slevě je zahrnuta i doprava na jakékoliv místo v České republice, pokud hodnota objednávky činí více než Kč 7.000,-. Pro všechny naše zákazníky máme taky připraven tištěný katalog celého sortimentu. Ten vydáváme dvakrát ročně. Jsme si totiž vědomi, že ne všichni naši zákazníci musí mít denně přístup k internetu a tak tištěný katalog považujeme za vhodný informační doplněk. Jako zdroj informací mohou naši zákazníci využít také naší bezplatnou linku 0800-1-50005. A teď k tomu, co nás vedlo k zavedení tří různých cenových úrovní. Jde na jedné straně o formu věrnostních slev, kdy zákazník po “nasbírání” příslušného počtu bonusových bodů postupuje do vyšší registrace a na druhé straně jsme chtěli zákazníkům nabídnout možnost úhradou registračního poplatku ihned přejít do vyšší registrace a tím nižších nákupních cen. Našim zákazníkům tím nabízíme něco zcela nového. Není mi známo, že by některý jiný virtuální obchodní dům nabízel podobnou službu. A jak je tato služba našimi zákazníky využívaná? Dá se konstatovat, že většina našich zákazníků využívá základní registraci. Běžný zákazník je zatím nedůvěřivý a to zřejmě proto, že v minulosti některé zásilkové firmy poškodily jméno tomuto způsobu obchodování nabízením různého nekvalitního zboží."

E-komerce: Chystáte se v tomto roce rozšíření sortimentu nebo služeb vašeho obchodu ?

"Postupně rozšiřujeme sortiment námi nabízeného zboží a zlepšujeme služby, které souvisí s prodejem tohoto zboží. Jak jsem již psal výše, v současné době dochází k rozšíření sortimentu hlavně v oblasti malých domácích elektrospotřebičů. Ale chystáme mnoho dalších věcí a bude lépe, když se necháte překvapit. V pravý čas vše najdete na našich stránkách, tj. na www.obchodni-dum.cz.

Ale jedno nové překvapení vám mohu představit teď hned. Zařadili jsme úplně novou službu pro naše návštěvníky. Již teď mají možnost konzultace jakéhokoliv technického problému s naším servisním technikem. Samozřejmostí jsou již standardní konzultace ohledně zboží. Tedy můžete vznést jakýkoliv dotaz, který se týká servisu, a my Vám na něj odpovíme. Odpověď je směrována do e-mailu tazatele a je také na našich stránkách zobrazena, aby si ji mohli prohlédnout i ostatní zákazníci a eventuelně odpověď na ní využít. V této službě spolupracujeme se špičkovými servisními odborníky z řad našich dodavatelů. Tuto službu, aspoň pokud je mi známo, nabízíme jako první internetový obchodní dům a vůbec jako první obchod v České republice. Nedokáži si představit, že bych zašel do první elektroprodejny a vznesl dotaz např. ohledně problému, který mám u své automatické pračky. Asi bych se musel obrátit na servis. Ale představte si to. Někde musím zjistit číslo a zavolat, eventuelně tam musím zajít osobně. A mohu narazit na člověka, který nemusí mít pochopení a náladu pro můj problém. Navíc jsem odkázán na běžnou pracovní dobu. Ale teď s novou službou na www.obchodni-dum.cz mohu kdykoliv vznést svůj dotaz v části “Zeptejte se servisního technika”. Odpověď očekávám v klidu, až mi přijde do mé schránky. Tohle je jedna ze služeb, kterou předpokládáme, že naši zákazníci ocení. Mohou tak ušetřit spoustu času při hledání správných informací a to je přeci jeden z hlavních přínosů internetu."

E-komerce: Děkuji za rozhovor.


Autor: Leoš Prušvic
Datum: 3. února 2000



 Profil autora  

Leoš Prušvic

Výkonný ředitel APEK
Publicista


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz