Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

ComNet 2001

Už devátým rokem se v Praze od 22. do 24. května konal tento dnes už tradiční veletrh a konference. Letos byl samozřejmě zaměřen hlavně na bezdrátové telekomunikace a internetové služby a aplikace. Ráda bych se teď rozepsala o tom, jaké překvapující novinky a prezentace zde návštěvník mohl spatřit, bohužel se ale žádná překvapení nekonala.

Klasičtí vystavovatelé, jak se zdálo, zde byli spíše proto, že akce byla součástí odsouhlaseného marketingového plánu, než že by chtěli někoho něčím zaujmout, což se samozřejmě nemohlo neodrazit na náladě návštěvníků. Ti to svým přístupem k věci a “nadšením” vystavovatelům a přednášejícím zrovna neulehčili.

Přiznám se ovšem, že jsem se zúčastnila jen jednoho odpoledního programu a nerada bych tedy někomu neprávem křivdila. Detailní informace o vystavovatelích a tématických okruzích konference naleznete na www.comnet-prague.cz.

Co jako redaktora e-komerce zaujalo mě, byl samozřejmě tzv. ComNet Solutions Park. Zde firmy z oblasti e-businessu názorně v přednáškové aréně a u stánků předváděly, jak je možné moderních technologií využít k nabízení zajímavých aplikací a služeb. Zdá se, že hlavním hitem je momentálně nabídka hlasových služeb po internetu, tzv. Voice over IP. Klasicky se zde prezentovaly i firmy z oblasti CRM řešení.

Co se týče zájmu návštěvníků, nejživěji bylo u stánků firem Contactel a Zephyr Communications, což lze vysvětlit věkovou strukturou návštěvníků a tím, že jsou jejich služby zajímavé pro široké spektrum uživatelů. Samozřejmě svou roli hrála taky poutavá a profesionální prezentace firem.

Jinak mě osobně zaujaly ještě stánky firem Siemens, Nortel Networks a Core Computer, jejichž zástupci nepostávali pouze unuděně u pultů svých stánků, ale snažili se návštěvníky zatáhnout do diskuse.

O tom, že se úroveň akce jako takové nemění k lepšímu, snad vypoví nejlépe fakt, že ač jedním z hlavních témat byly bezdrátové komunikace, mezi sponzory člověk marně hledal zvučná firemní jména z této oblasti.

Důvodů nezájmu, jak potvrdily i mé diskuse s návštěvníky a vystavovateli, je asi několik. Na trhu momentálně všeobecně panuje spíše ponurá nálada, firmy musí více hlídat své výlohy a jejich efektivitu a v neposlední řadě: akcí tohoto druhu začíná být příliš mnoho. To mi potvrdili hlavně vrcholoví manageři firem, kteří tuto akci nezařadili do svého kalendáře.

Tolik ke ComNetu 2001, uvidíme s čím přijde ComNet 2002.
Autor: Ľubica Domanová
Datum: 28. května 2001



 Profil autora  

Ľubica Domanová

Zakladatelka české pobočky Ashburn International
Business Development Director Ashburn International
Poradce pro oblast internetového podnikání


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz