Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Invexové zastavení

Brněnská pouť. IT svátky či vánoce. Labutí píseň INVEXu. Upadající zájem vystavovatelů i návštěvníků. Mají veletrhy budoucnost? Budou veletrhy nahrazeny internetem? Jaká je budoucnost INVEXu. To jsou nadpisy článků objevujících se většinou v podzimním čase konání bezesporu největšího IT/IS veletrhu v zemích střední Evropy.

Pro vystavovatele nyní začíná příprava veletrhu, přibližuje se termín podání přihlášek, zaplacení zálohy nájemného, rozhoduje se o účasti, řeší se spojení vystavovatelů nebo samostatná účast firem. Pro účastníky je INVEX efektivní marketingový nástroj a jak mě osobně přesvědčil jeho manažer Ing. Tomáš Uherek, jeho optimální využití závisí ve velké míře i na vystavovateli samotném. Brněnské veletrhy poskytují komunikační platformu pro setkání dodavatelů se zákazníky, potenciálními klienty, konkurencí a IT odborníkům k odborným diskusím a konferencím. Organizátor nenabízí pouze umístění stánku a jeho vybavení, ale i spojení prezentace s vystavenými produkty, návaznost na semináře, doprovodné akce a programy, soutěže, stručně celý výstavní život. Vlastní obsah všech těchto možností si však určují společnosti sami, veletržní firma jim k tomu dává k dispozici dostatečný prostor. Již neplatí, že firma nevystavující na INVEXu neexistuje, IT trh je stabilizován a dodavatelé profilováni. Účast na INVEXu nelze zužovat na pasivní mediální inzerci, ale předpokládá produktivní a účelnou aktivitu partnerů.

Semináře, přednášky, doprovodné akce, oborové členění, umístění vystavovatelů a jejich zařazení do nomenklatury nevytváří organizátor samozřejmě sám, ale ve spolupráci s aktivními partnery, jejich organizacemi a přípravným výborem výstavy. Každá společnost nebo jednotliví odborníci mají pravděpodobně mnoho možností se k souvisejícím záležitostem vyjádřit a prosadit je.

Počet vystavujících společností se v minulých ročnících v základě nemění, mění se však účast jednotlivých firem. Ne každá firma se účastní každoročně jako vystavovatel, ale zástupci a manažeři všech IT firem a odborníci ze státní správy navštěvují veletrh každoročně. Inovace informačních systémů je neustálý proces a výběrová řízení často začínají setkáním na veletrhu INVEX.

Nemůžeme popřít, že INVEX se přizpůsobuje potřebám trhu a požadavkům vystavovatelů, je stabilizován, jeho směr a zaměření je srozumitelné jak návštěvníkům, tak i vystavovatelům. Nemá kontraktační charakter a není jen o produktech, ale o komplexním řešení. Umožňuje setkání dodavatelů a zákazníků a zahajuje pro firmy strategická jednání pokračující po veletrhu. Omezila se návštěvnost počítačových fandů a vzrostl zájem podnikatelů, manažerů a odborníků IT z komerční sféry i státní správy, pro které je veletrh zejména určen. Návštěvníci neočekávají pouze informaci, ale přestože si to některé firmy a jejich zástupci nemyslí, čekají diskusní a komunikační platformu.

Přes vzestup internetu a e-business zůstane veletrh příležitostí autentické osobní komunikace. Internet nenahradí veletrh, naopak se podílí na prohlubování informací o produktech a službách a stal se jeho nedílnou součástí. Internetová virtualita nenahradí živou diskusi, ale poskytne jí podporu. Návštěvník seznámený s novinkami a prezentací služeb může navázat lepší kontakt se svým budoucím dodavatelem.

Letošní heslo veletrhu INVEX je "Načerpejte síly pro další cestu!". Jsem přesvědčen, že se nenaplní pesimistické prognózy o jeho budoucnosti a nestane se pouhou megalomanskou poutí mobilních operátorů. Nabereme energii na další cestu? Uvidíme.
Autor: Pavel Sklenář
Datum: 2. dubna 2002



 Profil autora  

Pavel Sklenář

Nezávislý IT konzultant


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz