Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Uživatelé notebooků neradi opouštějí domov bez počítače

Průzkum společnosti Intel ukazuje, že uživatelé notebooků neradi opouštějí domov bez počítače - a používají ho úplně na všechno, kdekoli a kdykoli 81% uživatelů používá přenosné počítače při sledování televize, pro každého čtvrtého uživatele je notebook jeho "ceněným majetkem"

Američané mají neomezenou nápaditost pro neobvyklé a kreativní způsoby používání přenosných počítačů, jak vyplývá z průzkumu Laptopy a životní styly, který dnes zveřejnila Intel Corporation.

Průzkum mezi více než 2 400 uživateli počítačů ukázal, že lidé jsou schopni používat své notebooky na svatbách i pohřbech, v uhelných dolech i na střechách obilných sil, na turistické stezce v Grand kaňonu i v "pochybné ubytovně v Amsterdamu," při jízdě na koni, dojení krávy i stavbě kurníku.

Američané jsou při používání laptopů laskaví (například jeden respondent takto pomohl hluchému muži rozumět na bohoslužbách), radostní (jiný se přes počítač dělil o postřehy ze svatby s přáteli, kteří nemohli přijet), odvážní (další na dálku vypnul námořní těžební plošinu, zatímco prchal před hurikánem), dobrodružní (když navigují jachtu s přijímačem GPS), bezcitní (když ukončí vztah) a vtipní (když se softwarem na simulaci řeči "říkají hlouposti dětem po telefonu").

Mají sklon používat notebooky prakticky všude a často přitom dělají i jiné věci. 81% dotázaných uvedlo, že používají laptopy u televize, 60% v posteli, 54%a při jídle a 48% bez oblečení nebo ve spodním prádle.

41% respondentů použilo notebook při jízdě v autě na místě spolujezdce, 39% v přírodě, 20% ve vlaku nebo autobuse a 18% v cizině. Když mají notebook s sebou, cítí se lidé "organizováni" a "připojeni."

"Přenosný počítač se stal naším prodloužením, protože nabízí nesrovnatelnou svobodu a přitom pomáhá lidem organizovat si čas a udržovat kontakt se světem," řekla Ann Lewnes, viceprezidentka obchodní a marketingové skupiny a ředitelka spotřebního marketingu Intel Corporation. "Bez ohledu na to, kam nás život, práce nebo zážitky vedou, spotřebitelé stále více používají toto praktické zařízení, s nímž mohou tvořit, komunikovat, sdílet a bavit se - kdykoli a kdekoli."

Společník

Američané, kteří nyní používají přenosný počítač, pociťují silnou potřebu mít laptop s sebou. 65% to pociťuje jako "moc velký risk nechat laptop v šatně nebo mezi zavazadly." Více než každý čtvrtý majitel notebooku (přesně 28%) označil svůj přenosný počítač za jeden ze svých "nejcennějších majetků." Více než polovina dotázaných (54%a) minimálně při jedné příležitosti litovala, že jej nechala doma, a 29% se pro něj vrátilo.

Průzkum také odhalil, že se uživatelé počítačů živě zajímají o laptopy ostatních lidí. Skoro polovina (46%) respondentů připustila, že si prohlíželi počítač někoho jiného. Nejobvyklejší to bylo mezi lidmi, kteří jsou často na cestách (57%), muži (53%a) a respondenty pod 35 let (54%a). Zatímco většinu z nich (71%) zajímal styl nebo design počítače, 31% zajímala práce, kterou dotyčný dělá, samotná osoba (19%) nebo hra, kterou hraje (19%).

Ideální přenosný počítač

Při pohledu do budoucnosti drtivá většina spotřebitelů věří, že přenosný počítač zůstane základní součástí jejich života. 91% uvedlo, že pro ně laptop v příštích dvou letech bude "stejně důležitý nebo i důležitější." "Ideální přenosný počítač" by jim měl umožnit "surfovat po internetu, kdekoli jsou" (84%), měl by vážit méně (79%), poskytovat delší výdrž baterií (57%), měl by jim umožnit přehrávat digitální hudbu (57%) nebo digitální filmy (56%) podobně jako dnešní stolní počítače a měl by jim umožnit hrát hry s maximální rychlostí a bohatou grafikou (49%).

Metodika průzkumu

Tato celonárodní kvantitativní studie byla sponzorována společností Intel Corporation a provedena pod vedením The Brain Group, mezinárodní průzkumné a strategické agentury. Práce v terénu byla provedena s použitím vlastního dotazníku ohledně využívání počítačů, životního stylu a postojů, provedla jej firma Harris Interactive prostřednictvím své dotazníkové služby QuickQuery. Vzorek tohoto celonárodního průzkumu tvořilo 2 448 uživatelů internetu nad 18 let a byl vyrovnaný z hlediska věku, pohlaví, příjmu, vzdělání, rasy/etnické skupiny a regionu, aby reprezentoval dospělou populaci amerických uživatelů internetu. Tolerance chyb je +/- 3%.
Autor: Tisková zpráva
Datum: 26. dubna 2002





 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz