Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Hamoun není strýček skrblík

I když hamouny nemá nikdo rád, udělejme jednou výjimku a pojďme se na jednoho podívat blíže. Hamoun.cz totiž dělá čest svému jménu a snaží se ušetřit kde se dá. Z toho důvodu pro nás může mít cenné informace.

Server Hamoun.cz, provozovaný firmou Micronic Přerov, si klade za cíl poskytovat čerstvé informace o cenách předních českých distributorů výpočetní techniky, mobilních telefonů a digitálních fotografických zařízení, o novinkách v jejich cenících a cenových akcích. Je určen jak koncovým zákazníkům, tak i dealerům a obchodníkům.


Server umožňuje nejen sledovat aktuální ceny produktů, ale také cenový vývoj a srovnaní s cenami konkurenčních distributorů. To vše i v přehledné grafické formě (Menší problém nastane, pokud každý dodavatel označuje stejné zboží jinak. Někteří dodavatelé k popisu výrobku dodávají i parametry, což znepřehledňuje výběr - chybí parametr u konkurence, nebo pouze není uveden?). Aplikace stojí na rozsáhlé a dobře strukturované produktové databázi, která je neustále doplňována a rozšiřována. Po technické stránce disponuje server mnoha užitečnými funkcemi a vychytávkami - jmenujme alespoň fulltextový vyhledávač, odkládací prostor "košík" pro možnost pozdějšího nebo opakovaného zpracování několika položek, možnost stažení ceníku a konečně i shrnutí aktuálního dění na trhu přímo na titulní stránce.

Koncový zákazník tak získává přehled o cenách zboží a trendech vývoje cen, pro obchodníky odpadá zdlouhavé stahování a studování ceníků jednotlivých dodavatelů. Pro samotné distributory představuje Hamoun.cz marketingový nástroj, s jehož pomocí získávají prostor pro prezentaci zboží a cen, stejně tak i plochy pro obchodní informace a promo akce.



V současné době finančně soběstačný projekt byl spuštěn nejdříve v rámci serveru Svět hardware, později začal existovat samostatně. Zúčastněným firmám nabízí několik cenových programů, v závislosti na počtu zadaných položek.

Do budoucna autoři slibují rozšíření sledovaného spektra produktů na notebooky a počítačové sestavy, podstatné rozšíření počtu zúčastněných distributorů (asi jediná nevýhoda oproti konkurenci topceny.cz a prehledcen.cz) a hlavně přímé navázání na elektronický obchod prodejců.

Osobně vidím smysl projektu hlavně ve vztahu distributoři - koncový zákazník. Větší obchodníci pravděpodobně dají přednost některému ze sofistikovaných, marketingově více tlačených B2B tržišť, které jim nabídne větší komfort (možnost zadání poptávky, napojení na vnitrofiremní informační systém atd. atd.), takže ve hře zůstanou spíše subjekty s přímým zájmem o koncového zákazníka. Ten na Hamounu získá přehled o trhu v přehledné formě, zdarma a bez nutnosti registrace. V současné době se denní návštěvnost v pracovní dny pohybuje kolem 300 - 400 unikátních adres, měsíčně si uživatelé z Hamouna stáhnou cca 1700 ceníků.
Autor: Pavel Hrůza
Datum: 5. září 2001



 Profil autora  

Pavel Hrůza

Partner společnosti 24Snails.com Media Production.
Konzultant v oblasti webových služeb a marketingu.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz