E-komerce.cz: Český magazín o internetové komerci

Reklama
Užitečné informace pro kutily.


Uživatelé notebooků neradi opouštějí domov bez počítače

Tisková zpráva, 26. dubna 2002, e-komerce.cz

Průzkum společnosti Intel ukazuje, že uživatelé notebooků neradi opouštějí domov bez počítače - a používají ho úplně na všechno, kdekoli a kdykoli 81% uživatelů používá přenosné počítače při sledování televize, pro každého čtvrtého uživatele je notebook jeho "ceněným majetkem"

Američané mají neomezenou nápaditost pro neobvyklé a kreativní způsoby používání přenosných počítačů, jak vyplývá z průzkumu Laptopy a životní styly, který dnes zveřejnila Intel Corporation.

Průzkum mezi více než 2 400 uživateli počítačů ukázal, že lidé jsou schopni používat své notebooky na svatbách i pohřbech, v uhelných dolech i na střechách obilných sil, na turistické stezce v Grand kaňonu i v "pochybné ubytovně v Amsterdamu," při jízdě na koni, dojení krávy i stavbě kurníku.

Američané jsou při používání laptopů laskaví (například jeden respondent takto pomohl hluchému muži rozumět na bohoslužbách), radostní (jiný se přes počítač dělil o postřehy ze svatby s přáteli, kteří nemohli přijet), odvážní (další na dálku vypnul námořní těžební plošinu, zatímco prchal před hurikánem), dobrodružní (když navigují jachtu s přijímačem GPS), bezcitní (když ukončí vztah) a vtipní (když se softwarem na simulaci řeči "říkají hlouposti dětem po telefonu").

Mají sklon používat notebooky prakticky všude a často přitom dělají i jiné věci. 81% dotázaných uvedlo, že používají laptopy u televize, 60% v posteli, 54%a při jídle a 48% bez oblečení nebo ve spodním prádle.

41% respondentů použilo notebook při jízdě v autě na místě spolujezdce, 39% v přírodě, 20% ve vlaku nebo autobuse a 18% v cizině. Když mají notebook s sebou, cítí se lidé "organizováni" a "připojeni."

"Přenosný počítač se stal naším prodloužením, protože nabízí nesrovnatelnou svobodu a přitom pomáhá lidem organizovat si čas a udržovat kontakt se světem," řekla Ann Lewnes, viceprezidentka obchodní a marketingové skupiny a ředitelka spotřebního marketingu Intel Corporation. "Bez ohledu na to, kam nás život, práce nebo zážitky vedou, spotřebitelé stále více používají toto praktické zařízení, s nímž mohou tvořit, komunikovat, sdílet a bavit se - kdykoli a kdekoli."

Společník

Američané, kteří nyní používají přenosný počítač, pociťují silnou potřebu mít laptop s sebou. 65% to pociťuje jako "moc velký risk nechat laptop v šatně nebo mezi zavazadly." Více než každý čtvrtý majitel notebooku (přesně 28%) označil svůj přenosný počítač za jeden ze svých "nejcennějších majetků." Více než polovina dotázaných (54%a) minimálně při jedné příležitosti litovala, že jej nechala doma, a 29% se pro něj vrátilo.

Průzkum také odhalil, že se uživatelé počítačů živě zajímají o laptopy ostatních lidí. Skoro polovina (46%) respondentů připustila, že si prohlíželi počítač někoho jiného. Nejobvyklejší to bylo mezi lidmi, kteří jsou často na cestách (57%), muži (53%a) a respondenty pod 35 let (54%a). Zatímco většinu z nich (71%) zajímal styl nebo design počítače, 31% zajímala práce, kterou dotyčný dělá, samotná osoba (19%) nebo hra, kterou hraje (19%).

Ideální přenosný počítač

Při pohledu do budoucnosti drtivá většina spotřebitelů věří, že přenosný počítač zůstane základní součástí jejich života. 91% uvedlo, že pro ně laptop v příštích dvou letech bude "stejně důležitý nebo i důležitější." "Ideální přenosný počítač" by jim měl umožnit "surfovat po internetu, kdekoli jsou" (84%), měl by vážit méně (79%), poskytovat delší výdrž baterií (57%), měl by jim umožnit přehrávat digitální hudbu (57%) nebo digitální filmy (56%) podobně jako dnešní stolní počítače a měl by jim umožnit hrát hry s maximální rychlostí a bohatou grafikou (49%).

Metodika průzkumu

Tato celonárodní kvantitativní studie byla sponzorována společností Intel Corporation a provedena pod vedením The Brain Group, mezinárodní průzkumné a strategické agentury. Práce v terénu byla provedena s použitím vlastního dotazníku ohledně využívání počítačů, životního stylu a postojů, provedla jej firma Harris Interactive prostřednictvím své dotazníkové služby QuickQuery. Vzorek tohoto celonárodního průzkumu tvořilo 2 448 uživatelů internetu nad 18 let a byl vyrovnaný z hlediska věku, pohlaví, příjmu, vzdělání, rasy/etnické skupiny a regionu, aby reprezentoval dospělou populaci amerických uživatelů internetu. Tolerance chyb je +/- 3%.


Tisková zpráva
redakce@e-komerce.cz



Copyright © e-komerce.cz