Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

PIW 2001 - poprvé

Letošní Prague Internet World jsem navštívil nejen jako návštěvník, ale také jako novinář, přednášející, účastník kulatých stolů a díky mým kolegům i částečně jako VIP. Mé dojmy jsou proto nutně zmatené, pracovní se prolínají se soukromými a rozhodně nemají za cíl nějak přehledně vypočítávat přínosy PIWa. Přesto nebo právě proto mohou být moje postřehy pro někoho zajímavé.

Svou cestu jsem začal jako novinář na úterní tiskové konferenci o tom, co každoroční Prague Internet World přináší. Dostali jsme pár tipů, kterou konferenci nebo kulatý stůl navštívít, ale zejména jsme čekali na pozdě dorazivšího mluvčího Českého telecomu Vladana Crhu, který nakonec kromě jednoho vtipu nic neřekl. Opravdu nevděčná práce.

Zato jiný kolega ze stejné společnosti mluvil dost dlouho. Jeho jméno mi vypadlo a písemné materiály z konference jsem již trochu protřídil, ale myslím, že šlo o ředitele bývalé divize e-tel, která se (nejspíš vzhledem k podobnosti názvu s jinou telekomunikační společností Etel s.r.o.) přejmenovala na Imaginet a nechala si způsobit tragické logo, které v nehezkosti předčí i tolik zatracované logo Českého telecomu. Komiksové bubliny prý podněcují fantazii a ukazují na rodící se nápad, jak můžete sami posoudit z rukou roztomilé hostesky.

Během tiskovky mě zaujaly stánky stojící po stranách infoarény, a sice na jedné straně prezentaci společnosti Art.cz, kde se naživo pustili do tvorby uměleckých děl – v úterý to byly dva obrazy. Také si vzpomínám na černé počítače, ladící s internetovou prezentací a mohutný svícen s otevřeným ohněm. V rámci unifikovaných stánků vcelku zajímavé.

Na druhé straně byl stánek s nejúchvatnější webovou adresou dne – ACHtosimusimkoupit.cz. Prý nejde přímo o prodejce, ale pouze “zastřešitele” obchodů, provozovaných jinými společnostmi, tedy něco podobného jako Shop.CZ, ale nijak jsem si to neověřoval.

Další, koho jsem si všimnul při procházkách v pauzách mezi kulatými stoly byl Quick. Chvíli jsem se díval na povedené reklamní šoty s metalovým pokřikem “Nebuď šnek, buď Quick” na širokoúhlé obrazovce a obdivoval jsem hostesky a hostesy (mužský rod hostesky), kteří slogan museli v cca třicetisekundových intervalech poslouchat celý den. Hned naproti měl atypický stánek B2B portál CENtrade.cz, stejně jako Quick provozován Českým telecomem.

Dobře jsem se bavil i na stánku Centrum.cz, kde jsem si hrál s inteláckým odposlouchávacím zařízením, mikroskopem a kamerou. Na první pohled hračky pro děti, ale podívejte se na strategii McDonalds – zákazníky si prostě musíte umět vychovat. Bez ohledu na použitelnost přístrojů, průhledně macovský design modrozelených věciček se mi docela líbil.

Jak jsem tak pobíhal mezi stánky, došla mi baterie v mobilu a pochopitelně jsem si potřeboval zavolat. Nejprve mě pomohli známí z Computer Pressu, ale nemohl jsem je využívat věčně, tak jsem šel hledat automat. Na akci, mohutně podporované Českým telecomem ale normální telefon prostě nebyl. Novináři možná měli k dispozici komunikační centrum, ale to jsem nehledal a šel si zavolat ven. Protože jsem na kartě měl jednu jednotku jak hrdina z horroru :-), musel jsem si koupit novou, shodou okolností s pohledem, na kterém byla karta přilepená. Napadlo mě, jestli se Český Telecom inspiroval některou kampaní společnosti Boomerang, která nejen u nás distribuuje zadarmové pohlednice, ale pak jsem si představil davy pohlednicchtivých mládežníků, kteří rabují kluby, hospody a kina kůli pár jednotkám zdarma a ten nápad zavrhnul.

Vrcholem dne byla pro mě pochopitelně přednáška Simona Waterfalla, kreativního ředitele Deepgroup, jejíž nedílnou součástí je i Deepend - společnost, bez které bych se hrozně nudil. Přednášku jsem viděl poprvé stejně jako návštěvníci placené konference, ale už jsem byl připravený na oblíbené Simonovi vtípky a myšlenky, zdánlivě postavené na hlavu. Nevím, jestli to bylo únavou, ale kromě vlažného potlesku na závěr nikdo nedal najevo jakékoliv emoce. Když jsem o pár minut později shodou okolností (ohlášený přednášející nedorazil) nahlas vyjádřil svůj pohled na PR v rámci komunikace společnosti, který byl poněkud v rozporu s klasickým dělením komunikačních aktivit, který přede mnou nastínil marketingový ředitel Economia Online Petr Štěpánek, opět nikdo neodporoval.

Myslím, že nemáme moc příležitostí mít před sebou takové hvězdy, ať už naše (Marek Šebesťák z BBDO Group) nebo ze zahraničí (zmíněný Simon), se kterými by člověk mohl naživo polemizovat, tak je škoda toho nevyužít. Namísto na veřejných vystoupeních pomlouváme v kuloárech, diskutujeme v hospodách a radíme se v tramvajích. I když za to tažko může pořadatel, doufám, že se nám podaří tenhle “český” návyk do příštího PIWa změnit.
Autor: Jiří Rýdl
Datum: 18. dubna 2001



 Profil autora  

Jiří Rýdl

PR & marketing manažer Altar Interactive
V minulosti působil např. v Deepend Prague
Zaměřuje se na brand management v oblasti telekomunikací a intertainmentu
Člen PR klubu


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz