Podíl internetové reklamy trvale roste
Internetová reklama získává stále větší podíl na reklamním trhu. Alespoň ve Spojených státech Amerických, které přes růst dalších trhů zatím ve využití Internetu stále dominují.
Podíl internetové reklamy vzroste ve Spojených státech i v letošním roce. Vyplývá to z výsledků studie, kterou v lednu zveřejnila společnost Outsell, výzkumná firma specializující se na trh informačních technologií. Zpráva společnosti Outsell přitom vychází z odpovědí zástupců 625 inzerentů, kteří patří mezi lídry amerického reklamního trhu. Internetovou reklamu podle studie v letošním roce využije 18,2 % respondentů oproti 16,2 % v roce 2005.
Rozdělení inzertních výdajů (% respondentů)
|
Klasická média zažijí další pokles zájmu
Z výsledků studie společnosti Outsell kromě růstu zájmu o internetovou reklamu také vyplývá, že popularita "klasických" reklamních médií - tedy televize, rádia a tištěných médií - mezi inzerenty postupně klesá.
Outsell rovněž v souvislosti s článkem, který vyšel v Boston Globe, upozornila, že internetovou reklamu v současné době využívá zhruba 80 procent všech inzerentů. Do roku 2008 by přitom tento podíl měl vzrůst až na 90 procent.
Význam Internetu na reklamním trhu tedy neustále roste (a to nejen v USA, ale i v Česku). Z hlediska celkových reklamních výdajů je sice Internet stále ještě poměrně málo významný, ovšem i to by se mohlo časem změnit.
Autor: David Kozák
Datum: 22. února 2006
Profil autora
David Kozák
Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.
Související články
18.06.2010
08.04.2010
16.03.2010
21.04.2006
08.03.2006
08.03.2006
09.06.2005
12.05.2005
24.03.2005
21.01.2005
30.03.2004
02.03.2004
23.01.2004
22.01.2004
05.12.2003
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006