Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

V internetové reklamě poroste význam videa

Rostoucí využití vysokorychlostního připojení k Internetu by mohlo zvýšit význam videa, jako formátu internetové reklamy. Klesat bude naopak význam tzv. vyskakovacích (pop-up) oken.

Podle předpokladů největší nezávislé americké internetové monitorovací agentury A/Razorfish bude v letošním roce v oblasti internetové reklamy růst význam videa. Naopak je pravděpodobné, že poklesne zájem o tzv. vyskakovací reklamní okna, která patří mezi nejméně oblíbené reklamní formáty mezi uživateli Internetu. Vyplývá to ze zprávy Video bude letos zřejmě rostoucím reklamním formátem na internetu (mam.cz, 20.1.2005). Hlavním faktorem, který umožní nástup videa v oblasti internetové reklamy je zvyšující se počet vysokorychlostních přípojek k Internetu.

Podle Jeffa Lanctota z agentury A/Razorfish se dá předpokládat, že video bude patřit mezi dva nejdůležitější reklamní formáty nabízené klientům internetových portálů. "Myslím si, že dlouhodobě se na něho dívají jako na prostředek růstu," řekl Lanctot agentuře Reuters.

Názor agentury A/Razorfish potvrzují i výzkumy agentury DoubleClick. Podle marketingového viceprezidenta této společnosti sice zatím provozovatelé internetových serverů nenašli správný model využití videa, ale další vývoj povede právě tímto směrem...


V Česku si asi budeme muset počkat

Citované agentury působí na americkém trhu, který patří mezi internetově nejrozvinutější na světě. Naopak český Internet patří spíše do střední kategorie a je tedy velmi pravděpodobné, že u nás se obdobného nástupu videa v internetové reklamě nedočkáme. Jistě, i provozovatelé českých portálů a dalších pro inzerenty zajímavých serverů, budou tento reklamní formát podrobně studovat, ale s jeho nasazením asi bude nutné počkat. Nezbytným předpokladem je totiž dostatečné rozšíření vysokorychlostního připojení k Internetu. A to u nás zatím není.
Autor: David Kozák
Datum: 21. ledna 2005



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz