Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Výdaje na internetovou reklamu loni vzrostly o téměř 80 %

Inzerenti v České republice v loňském roce utratili za internetovou reklamu podle Sekce vydavatelů internetových titulů 760 milionů korun. Nárůst by měl pokračovat také letos a celkové výdaje by měly překonat hranici 1 miliardy.

Výdaje na internetovou reklamu v loňském roce podle tiskové zprávy Sekce vydavatelů internetových titulů Unie vydavatelů ČR (SVIT) dosáhly 760 milionů korun. To znamená, že oproti předloňskému roku investice vzrostly o 78 procent. Růst by měl podle odhadu SVIT pokračovat také v letošním roce, oproti loňským výsledkům by měl být ale nižší - o 36 procent. Původní odhady meziročního růstu inzertních výdajů pro rok 2004 však byly také mnohem méně optimistické - 25 procent. Díky příznivým faktorům však byl skutečný nárůst výdajů více než trojnásobný.

Přestože odhad nárůstu výdajů na internetovou reklamu je pro letošní rok poněkud méně optimistický, zůstane reklama na Internetu nejdynamičtěji rozvíjejícím se reklamním médiem. Celkové výdaje na online reklamu (započítávají se skutečně jen výdaje na reklamu na internetových stránkách, umístění v katalozích, přednostní výpisy ve vyhledávání dle klíčových slov a další formy online marketingových komunikací však nikoli) by přitom mohly překonat 1 miliardu korun. Celkové výdaje na reklamu by však v letošním roce podle odhadu společnosti ARBOmedia měly vzrůst na 19,7 miliardy korun. Internetová reklama tak sice roste nejrychleji, bohužel se však na celkových reklamních výdajích stále podílí jen malou částí.


Online reklama už láká i firmy specializované na rychloobrátkové zboží

Mezi největší inzerenty na Internetu patřily firmy z oblasti telekomunikací, financí a automobilového průmyslu. Velký vliv na rychlejší nárůst inzertních výdajů však měl také vstup firem, které působí v oblasti rychloobrátkového zboží. Vliv měl podle SVITu také vstup země do Evropské unie.

Trochu s podivem neovlivnily inzertní výdaje nijak výrazně velké sportovní akce, které se konaly v loňském roce, jako Letní olympijské hry v Aténách, evropský šampionát v kopané či Mistrovství světa v hokeji.


Odhady agentur se liší

Sekce vydavatelů internetových titulů není jediným subjektem, který se zabývá trhem online reklamy. Odhady reklamních výdajů již dříve zveřejnily společnosti ARBOmedia a OMD. Zatímco odhad OMD - 710 milionů korun - je číslům SVITu poměrně blízký, 310 milionů korun, na které odhaduje český online reklamní trh ARBOmedia, se od uvedených čísel liší poměrně hodně.
Autor: David Kozák
Datum: 24. března 2005



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz