David Kozák, 22. února 2006, e-komerce.cz
Podíl internetové reklamy vzroste ve Spojených státech i v letošním roce. Vyplývá to z výsledků studie, kterou v lednu zveřejnila společnost Outsell, výzkumná firma specializující se na trh informačních technologií. Zpráva společnosti Outsell přitom vychází z odpovědí zástupců 625 inzerentů, kteří patří mezi lídry amerického reklamního trhu. Internetovou reklamu podle studie v letošním roce využije 18,2 % respondentů oproti 16,2 % v roce 2005.
Rozdělení inzertních výdajů (% respondentů)
Typ média | 2005 | 2006 |
Televize, rozhlas a další elektronická média | 31,9 % | 30,6 % |
Tištěná média | 29,2 % | 28,5 % |
Akce (Events) | 22,7 % | 22,8 % |
Internet | 16,2 % | 18,2 % |
|
Zdroj: Outsell, Inc.
Klasická média zažijí další pokles zájmu
Z výsledků studie společnosti Outsell kromě růstu zájmu o internetovou reklamu také vyplývá, že popularita "klasických" reklamních médií - tedy televize, rádia a tištěných médií - mezi inzerenty postupně klesá.
Outsell rovněž v souvislosti s článkem, který vyšel v
Boston Globe, upozornila, že internetovou reklamu v současné době využívá zhruba 80 procent všech inzerentů. Do roku 2008 by přitom tento podíl měl vzrůst až na 90 procent.
Význam Internetu na reklamním trhu tedy neustále roste (a to nejen v USA, ale i v Česku). Z hlediska celkových reklamních výdajů je sice Internet stále ještě poměrně málo významný, ovšem i to by se mohlo časem změnit.