Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 

Internetové obchody v Čechách (12)

Máme za sebou celkem 70 navštívených obchodů a jak správně tušíte, je čas bilancovat. Tentokrát vás však nechci zahrnout nudnými a skepsi vyvolávajícími čísly. Spíš se pokusím odpovědět na některé zásadní otázky, které pokládáte ve svých mailech a které si nezřídka kladu sám.

Velice častý je dotaz na to, jakým způsobem vybírám obchody pro recenzi. Způsob je prostý. Představte si sami sebe v roli zvědavého zákazníka, který hledá zajímavé zboží za dobrou cenu. Zákazníka, který věří, že Seznam mu nabízí systematicky roztříděné informace v podobě funkčních odkazů. Takový zákazník prochází jednotlivé linky. Vyhýbá se známým obchodům, které již navštívil na doporučení přátel, a snaží se objevit nové obchody s lepší nabídkou a výhodnějšími cenami. Pokusil jsem se napodobit chování takového zákazníka a podělil jsem s vámi o dojmy z jednotlivých návštěv.

Vyjadřovali jste se také ke stylu, který jsem pro sdělování svých zkušeností použil. Musím se přiznat, že libozvučně znějící diplomatické formulace se mi vždy příčily. Naopak, vážím si odvahy nazývat věci pravými jmény. A tak místo odvážný a ambiciózní projekt s největší pravděpodobností nebyl zcela dotažen do úspěšného konce jsem nezřídka použil výstižnější odbytá práce. Ze zkušenosti vím, že zklamaný zákazník nezřídka volí podstatně hrubší výrazy. Na druhou stranu je pro mě s podivem, že za celou dobu se ozval pouze jeden zástupce "potrefeného" obchodu a to ještě s potěšující zprávou, že popisovanou chybu odstranili. Ostatním autorům je to jedno nebo se mnou mlčky souhlasí.

S rostoucím počtem návštěv si stále častěji kladu otázku, Jak dál ? Při stávajícím tempu 7 obchodů za týden mi jen stávající odkazy na Seznamu vystačí na dalších 32 pokračování ! I kdybych to vydržel, pochybuji o tom, že to vydržíte vy čtenáři. Číst stále dokola o nefunkčních aplikacích, neexistujících popisech atd. musí být únavné. Na svou obranu mohu uvést, že když jsem psal první díl seriálu, vůbec jsem netušil, že stav většiny internetových obchodů v Česku je tak žalostný.

Jednou z variant je psát o obchodech, které jsou známé a zavedené a zbytek víceméně ignorovat. Nejsem ale úplně přesvědčen o užitečnosti takového pohledu. Nebo chcete číst chvalozpěvy například o Vltavě ? Či zprávy o chybkách, které ve srovnání s nefunkční aplikací a děsivou grafikou jiných obchodů jsou zcela nepodstatné ? Objevil se i nápad jakéhosi známkování jednotlivých obchodů. Urputně se mu bráním. Nechci dělat druhou Zmiji, kde nový odkaz dostane 3 a když se dotážete, proč 3, tak vám to změní na 2. Jen tak, protože se někdo ozval.
Rozhodl jsem se proto obrátit se na vás, čtenáře, s výzvou. Napište mi, jak by podle vás měly vypadat další díly seriálu o internetových obchodech v Česku ! O čem byste v souvislosti s internetovými obchody rádi četli, co vás zajímá. Reakce vyhodnotím a bude-li to v mých silách, pozměním zaměření budoucích dílů.
Autor: Přemysl Vok
Datum: 14. dubna 1999



 Profil autora  

Přemysl Vok



 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz