Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Internetové obchody v Čechách (5)

Dalších 7 obchodů pod drobnohledem. Objevuje se první skutečný internetový obchod. Zajímá Vás, který to je? Tak čtěte následující řádky.

Dárky
I tomto případě můžeme hovořit o značné dávce drzosti autorů, když sami sebe registrovali mezi internetové obchody. Tyto stránky s úvodní omluvou: "Omlouvame se, nase stranky jsou ve vystavbe.", obsahuji ceniky z 1. února 1998. V případě internetu je toto datum něco jako 200 let před Kristem. Žádná grafika, málo informací, žádná aplikace, ani formulář na objednávky. Začínám mít pocit, že v tomto státě si spousta lidí plete stránku ceníku s emailovou adresou s internetovým obchodem.

Internetová kondomérie
Odvážný projekt prodeje, který je podle mě potřeba ohodnotit. Že se odvaha někdy nevyplácí dosvědčují řádky autorů, kteří přestali zasílat zboží na dobírku. Rádoby vtipálci totiž dokážou otrávit život. Samotná aplikace není žádný zázrak. Grafické zpracování je slabší, objednává se pomocí formuláře. Po pravdě mi chyběla především možnost objednat si zboží na dobírku a vysloveně se mi nelíbilo, že si autoři vyhrazují právo zaslat mi jiné než objednané zboží podobného typu. Taková možnost mi nepřipadá obvyklá. I přes zmíněné patálie si autoři uchovali smysl pro humor. V oddíle Pro nešiky mají dudlíky a pěknou stavebnici domečku ze dřeva ;-)))

KENNY MARKET
První, co se na dané adrese zobrazí, je zpráva: Na této stránce se usilovně pracuje. V podstatě je to vše, co zde najdete. Grafika veskrze žádná, obchod taky žádný. Prostě tu nic neprodávají. Taky počítadlo mi ukazovalo, že jsem 241., který se nechal nachytat a kliknul na odkaz v seznamu. Možná tu někdy v budoucnu něco zajímavého bude. Možná taky ne.

TvAv Shop
Vcelku dobrá titulní strana, na které mi vadilo především to, že jsem úporně musel hledat, kudy vlastně vstoupit do obchodu. Smysl takových prvních stran jsem dodnes nepochopil. Přechodem do obchodu se změní grafické zpracování, zůstanou jen texty. I když je to veskrze účelová věc, rozdíl je tak velký, že si toho prostě nemůžete nevšimnout. Informace o nabízeném zboží jsou však zcela nedostatečné. Nebo si koupíte televizi, video nebo třeba pračku na základě dvou strohých řádků v ceníku, v lepším případě špatného obrázku?
Objednává se pomocí aplikace, která však nepočítá výslednou cenu, nevyčíslí DPH, ani vám nesdělí kolik vás bude stát doprava. Na uvedené ceny je nabízena sleva, ale ani tu vám aplikace nevyčíslí.
Je to trochu škoda, protože sortiment je široký, ceny se mi zdály přijatelné. Celé to totiž vypadá, jakoby autoři vyčerpali rozpočet už po první čtvrtině práce.

SHOCart
Na úvodní straně mě zaujalo: Zaregistrujte se a firma SHOCart Vám poskytne jako jediná on-line prodejna map na internetu slevu ve výši 30% z denní objednávky. Já prostě nemám rád, když někdo z lidí dělá hlupáky. Pokud nadsadím ceny, budu klidně dávat slevu i 99,9%. Podrobně jsem studoval podmínky zasílání a plateb a konstrukce slev se mi zdá dost složitá. Jako zákazníka mě zajímá, za jakou cenu tu kterou mapu dostanu, ne čtyři odstavečky s definicemi když, naopak, pokud … A nelíbí se mi, pokud někdo plete dohromady maloobchod s velkoobchodem. Podle mě to dohromady prostě nepatří a autoři tak na sebe dobrovolně prozrazují, že pracují s přibližně 50% marží.
Přitom grafické zpracování je na vysoké úrovni, sortiment je široký, aplikace funguje jak má, počítá celkovou cenu i DPH. Jedinou vadou aplikace je, že není schopna připočíst cenu za poštovné a balné. Ono vzhledem ke složitosti konstrukce podmínek se není co divit.
Celkový dojem je přesto příznivý, pokud budete někdy potřebovat nějakou mapu, kde ji koupit už víte.

Supermarket Z
Je obchod, který mě příjemně překvapil. Grafika by sice mohla být lepší, ale v daném případě je to detail. Celkově autoři preferují funkčnost a účelnost, což se jim v celku daří. Zaujal mě však sortiment, který zde nabízí. A tak zde pohodlně nakoupíte alkoholické i nealkoholické nápoje, kávu, cukr, cigarety, ale třeba i telefonní karty a vůbec věci, které se v kanceláři hodí. Většinou jsou to věci denní spotřeby a tak ani příliš nevadí, když jsou bez popisu. Co taky víc napsat k Fanta 2 L, než cenu a počet kusů v kartónu? Jediným vážným nedostatkem tak je fakt, že firma je pražská a své zboží rozváží pouze po Praze (vysvětluje to také vyšší ceny). Tuto informaci jsem objevil v Dodacích a platebních podmínkách, ale stálo by za to ji více zdůraznit. Málem jsem si totiž objednal.

Pyrotechnika Mira
Na začátku natahuje pěkný, ale zcela zbytečný obrázek (syndrom první stránky). Teprve odsud se dostanete do obchodu. Celkové grafické zpracování, ke kterému se hrdě hlásí firma Octopus je slabé. Například obrázek na pozadí objednávky způsobuje nečitelnost textu a po celou dobu přítomnosti v obchodu budete mít na očích Powered & designed by OCTOPUS®, proč, to jsem nepochopil.
Vlastní objednávka je realizována pomocí formuláře, kam musíte vepsat katalogové číslo. Vybíráte očima z obrázků na levé straně, napravo vypisujete údaje do objednávky. Není to košík v pravém slova smyslu, ale ujde to. Ovšem cenu za vybrané zboží se dozvíte až po jeho zapsání do objednávky. A to je velice nepraktické. Na druhou stranu formulář počítá všechny potřebné údaje, cenu celkem, slevu, cenu po slevě, DPH a cenu celkem s DPH. Výpočet je však dost kuriózní, protože za můj nákup jsem měl zaplatit 25.473599999999998 s daní. Zcela chybí údaje o způsobu platby, způsobu dodání a ceně za případné poštovné a balné.

Vítězem dnešní série je jednoznačně SHOCart. Jeho návštěvu vám každopádně doporučuji i v případě, že právě nepotřebujete žádnou mapu. A my se setkáme zase za týden u dalšího pokračování.
Autor: Přemysl Vok
Datum: 1. února 1999



 Profil autora  

Přemysl Vok



 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz