Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Nová éra vysokorychlostní E-komerce je na začátku

„Streaming video, častější použití audia, 360 stupňová virtuální realita a 3D modeling jsou pravděpodobně hlavními rysy implementace do hlavního proudu e-komerce v oblasti širokopásmového připojení,“ řekl Andrew Bartels z Giga Informations Group.

Číslo domácích uživatelů s přístupem na internet přes širokopásmové připojení má v příštích letech vzrůstat. S promobalíčky „vždy“ připojen, budou k této technologii spotřebitelé přistupovat v davech.

Na konci roku 2007 se očekává, že širokopásmové podíly z internetového připojení, budou více než trojnásobné. Alespoň podle studie, kterou představila před třemi týdny společnost Yankee Group. V souvislosti s rozšířením tohoto druhu přístupu se také očekávají změny nákupních zvyků spotřebitelů, následně pak také změna strategií a technologií e-obchodníků.


Zvýšení zisku?

„Zatímco virtuální realita je ještě vzdálená snu, cestování a rezervace míst na stránkách Cheptickets.com a Trip.com, se s implementací nových rysů pro širokopásmové uživatele začalo,“ řekla Kate Sullivan, tisková mluvčí společnosti Trip Networku, který vede oba servery.

Sullivan řekla, že oba servery jsou nyní v procesu zlepšování v oblasti rozdílného nastavení pro širokopásmové a dial-up uživatele. „Nejlepší příklad nabízí emailové nastavení. Zákazník si může před přečtením zprávy vybrat buď multimediální nebo holý text,“ dodala.

Společnost odhaduje, že už nyní se přístup přes širokopásmové připojení pohybuje mezi 20 a 40 procenty. Podle Sullivan, mnoho serverů plánuje zvětšovat podíl multimediálních aplikací pro širokopásmové uživatele.


Zvýšení spotřebitelského potencionálu

Ačkoliv se spotřebitelé připojení k internetu přes rychlejší připojení budou častěji setkávat s multimediálními e-komerce aplikacemi, Bartels si nemyslí, že širokopásmový balíček „vždy připojen“ je fantastickým dílem. Rozhodně ale tvrdí, že tento druh připojení může být velkým navýšením financí, které spotřebitelé na internetu utrácejí.


Zákaznické vztahy

„Společnosti, které nabízejí své informace s obrázky, videi nebo dalšími multimedii, mohou tímto způsobem také podporovat rozvoj zákaznických vztahů,“ uvedl Whit Andrews, ředitel Gartner research.

„Jestliže lze zvýšit pravděpodobnost, že zákazník na daném serveru nalezne a posléze zakoupí to, co potřebuje, je nutné zaměřit se na tuto oblast. Na nabídku. Je to mnohem důležitější, než plány dramatického zlepšení svých stránek. Lepší je udržování pozitivních vztahů s osobami, které své vydělané peníze utrácí na tomto serveru,“ řekl Andrews.


Kritická masa?

Den, kdy se kritický obrovský objem zákazníků připojí k e-obchodním serverům přes širokopásmové připojení, je ještě daleko.

Analytik Mike Goodman z Yankee Group uvádí, že mezi 20 až 25 miliony uživatelů má potřebu se připojit na síť přes širokopásmo. Podle této společnosti číslo širokopásmových uživatelů ve Spojených státech nebude stoupat minimálně do konce roku 2003, kdy 21,3 milionů lidí očekává vlastnictví rychlejšího internetového připojení.

Průzkum firmy uvádí, že na konci roku 2002 bude online 16 milionů širokopásmových předplatitelů ve Spojených státech v porovnání s přírůstkem 54 milionů dial-up uživatelů.

Zlom nastane pravděpodobně v roce 2027. Tehdy bude nepatrně více širokopásmových předplatitelů než dial-up, konkrétně 41.7 milionů širokopásmových připojení v porovnání s 40.5 miliony dial-up připojeními,“ dodal Goodman.
Autor: Jiří Juránek
Datum: 18. října 2002



 Profil autora  

Jiří Juránek



 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz