Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Náklady na získání zákazníka klesají

Podle studie Shop.org se náklady internetových obchodů na získání zákazníka podstatně snížily. Konkrétně klesly ze 45 USD potřebných na získání jednoho zákazníka v prvním čtvrtletí 2000 na pouhých 12 USD potřebných ve 3. kvartálu 2001.

Jen od ledna do září 2001 klesly tyto náklady o 33%.

Výzkum společnosti Shop.org a Boston Consulting Group vychází z dat shromážděných od 63 severoamerických internetových obchodů.

Zajímavá data byla zjištěna v oblasti marketingové podpory prodeje. Využití offline médií v reklamních kampaních internetových obchodů kleslo z 39% na začátku roku 2001 na 22% na konci 3. čtvrtletí 2001.

Podle zprávy Online Marketing společnosti eMarketer je to tím, že online metody jsou výrazně účinnější (rozuměj při stejném účinku levnější). Například rozdíl v ceně na získání 1 zákazníka prostřednictvím online reklamy a reklamy v tisku (21 USD respektive 958 USD) hovoří jasně ve prospěch internetové reklamy.

Náklady na získání zákazníka

Reklamní médium
Cena za získání jednoho zákazníka
Partnerství (Affiliates)
9 USD
Online reklama
21 USD
E-mail
24 USD
PR
82 USD
Reklama v tisku
958 USD
Reklama v rozhlase
1 457 USD
Zdroj: Fiore&Collins


Vůbec nejlevnější metodou získávání zákazníků májí být partnerství, v západních zemí nazývané affiliates. Jde o běžný způsob zobrazování odkazu na obchodníka za smluvní provizi. Největším úskalím tohoto způsobu je však fakt, že na něm obvykle vydělá pouze obchodník. Jedná se ovšem metodu u nás zatím poměrně nedoceněnou, která může při vhodné použití udělat dobře oběma zúčastněným stranám.
Autor: Redakce
Datum: 10. ledna 2002





 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz