Náklady na získání zákazníka klesají
Podle studie Shop.org se náklady internetových obchodů na získání zákazníka podstatně snížily. Konkrétně klesly ze 45 USD potřebných na získání jednoho zákazníka v prvním čtvrtletí 2000 na pouhých 12 USD potřebných ve 3. kvartálu 2001.
Jen od ledna do září 2001 klesly tyto náklady o 33%.
Výzkum společnosti Shop.org a Boston Consulting Group vychází z dat shromážděných od 63 severoamerických internetových obchodů.
Zajímavá data byla zjištěna v oblasti marketingové podpory prodeje. Využití offline médií v reklamních kampaních internetových obchodů kleslo z 39% na začátku roku 2001 na 22% na konci 3. čtvrtletí 2001.
Podle zprávy Online Marketing společnosti eMarketer je to tím, že online metody jsou výrazně účinnější (rozuměj při stejném účinku levnější). Například rozdíl v ceně na získání 1 zákazníka prostřednictvím online reklamy a reklamy v tisku (21 USD respektive 958 USD) hovoří jasně ve prospěch internetové reklamy.
Náklady na získání zákazníka
Reklamní médium | Cena za získání jednoho zákazníka |
Partnerství (Affiliates) | 9 USD |
Online reklama | 21 USD |
24 USD | |
PR | 82 USD |
Reklama v tisku | 958 USD |
Reklama v rozhlase | 1 457 USD |
Vůbec nejlevnější metodou získávání zákazníků májí být partnerství, v západních zemí nazývané affiliates. Jde o běžný způsob zobrazování odkazu na obchodníka za smluvní provizi. Největším úskalím tohoto způsobu je však fakt, že na něm obvykle vydělá pouze obchodník. Jedná se ovšem metodu u nás zatím poměrně nedoceněnou, která může při vhodné použití udělat dobře oběma zúčastněným stranám.
Autor: Redakce
Datum: 10. ledna 2002
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006