Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Úspěch spočívá v detailech

Možná, že jste si častokráte pomysleli, proč zrovna konkurenční firma je úspěšnější, proč váš kolega má větší plat či proč některé start-up firmy uspějí a jiné nikoliv.

Slovíčko úspěch značí pro každého něco jiného. A buďme rádi za tuto variabilitu. Bylo by neštěstím pro tento svět, kdyby všichni považovali za úspěch například pouze zisk. My se zaměříme na úspěch v podnikání, v kariéře a co sebou přináší. Především však jak úspěchu dosáhnout.

Úspěch č.1 - vzdělání

Možná, že teď si většina z vás představí školní budovu s hodným panem školníkem. Potřeba vzdělání na cestě k úspěchu je jednoznačná. Ovšem způsoby jsou různé. Přitom se začíná projevovat neschopnost státního školství pružně reagovat na nové příležitosti a směry ve společnosti. Kolikrát jsme slyšeli o Billu Gatesovi a jeho nedokončeném univerzitním vzdělání. Této inspirace se chytli mnozí manažeři start-up firem. Je pravda, že titul mnoho neznamená, není-li za ním vidět práce. Studujete-li a cítíte-li šanci právě nyní uspět se svým projektem, pak opusťte školu a zkuste to. Možnost znovu začít studovat je větší, než možnost znovu získat podnikatelskou příležitost.

Jeli pro vás dráha zaměstnance lepší, pak titul, certifikát či jakýkoliv diplom vás posune o stupínek výše a zajistí vám lepší podmínky při získávání práce. Ovšem praxe je praxe. Pro absolventy je dobrá rada : zkuste pracovat i za malý peníz. (Častý případ absolventů. Ti očekávají ihned vysoký příjem. Často pak stráví dva roky hledáním vysněného místa, pro které však potřebují dvou roční praxi.) Zkuste něčím sami přispět, něco vytvořit. Hlavně však musíte se umět prodat.

Úspěch č.2 - prezentace

O Microsoftu a jejich produktech se často hovoří jako nejhorším softwaru s nejlepším marketingem. Zkuste něco jiného. Prezentujte sebe, svou firmu, svůj plán jako něco skvělého (ne dokonalého - k dokonalosti se dá pouze přibližovat), prezentujte bez ostychu. Buďte suverénní, buďte připraveni na jakékoliv otázky (otázky, na které neznáte odpověď, odpovězte nevím, či sdělte, kde se na danou otázku dá najít odpověď). Nekopírujte své vystupování. Všimněte si, že největší hvězdy šoubyznysu jsou vždy originální. A byznys je v podstatě šoubyznys. Když navštěvuji First Tuesday setkání, vidím často mnoho prezentací nových projektů. Velmi pozorně zkoumám nejen jejich přednášku po obsahové stránce, ale především prezentujícího.

Největší úspěch vždy sklidila prezentace jasně a čistě připravená. (Maximálně dva styly fontů, méně barev, černá a bílá to vždy jistí, jednoduché a výstižné věty proložené osobní zkušeností či vtipnou poznámkou). Největší úspěch sklidili sebejistí a zanícení prezentující. S jejich očí přímo sršelo nadšení pro věc. Dokázali ztrhnout ostatní. Pohyby byly ladné a klidné. V řeči často využívali pauzy, hlasitě zdůraznili důležité věci. Nemluvili příliš jak je to dobré, ale jak to pomůže ostatním k úspěchu.
Autor: Martin Žalmánek
Datum: 24. srpna 2001



 Profil autora  

Martin Žalmánek

Student ekonomie a managementu na MZLU v Brně
CEO a zakladatel or2be.cz


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz