Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Konečně kniha o internetu
Vzájemná symbióza světa paragrafů a světa bitů se může zdát pro někoho naprostou utopií. Opak je však pravdou. Čím více bude právní prostředí a právní jistota ve světě internetu zřetelnější, tím více poroste důvěra v tento svět.
Autor: Karel Baláš    Datum: 23.8.2001
Je e-komerce v ČR mimo zákon?
Protože se v poslední době v tisku objevily zprávy, které uvádí, že v České republice je nakupování na Internetu po novele občanského zákoníku od 1.1.2001 "nelegální" (viz časopis Týden) , nechala Asociace pro elektronickou komerci zhotovit právní výklad sporných legislativních bodů u předního odborníka na tuto problematiku, doc. Vladimíra Smejkala, CSc., předsedy subkomise pro právo informačních systémů Legislativní rady. Přinášíme vám plné znění tohoto výkladu.
Autor: Vladimír Smejkal    Datum: 27.7.2001
Pierre Lévy: Kyberkultura
Kniha francouzského filosofa přednášejícího mimo jiné na pařížské univerzitě představuje kyberprostor z filozofického hlediska, zamýšlí se na příklad nad funkcí multimédií a komentuje nutné změny společnosti, vzdělávacího systému a komunikace obecně, které možná čekají už na nás, ale zcela jistě na naše potomky.
Autor: Jiří Rýdl    Datum: 3.7.2001
Success story po česku
Když se sejdu s někým, kdo v oblasti internetového byznysu něco dokázal, jeho nakažlivé nadšení pro věc, nepřeberné množství nápadů jak posunout své projekty dál a v neposlední řadě značný odborný rozhled mě vždy přesvědčí že se jedná o správného člověka na správném místě a většinou z takového setkání neodejdu bez inspirace pro vlastní projekty. Jev tolik vzácný pro představitele mnoha průmyslových molochů, sunoucích se vpřed pouze vlastní setrvačností nebo tlakem okolí.
Autor: Pavel Hrůza    Datum: 7.5.2001
Březen – měsíc Internetu aneb Výchova uživatelů v Čechách
Pokud vyslovím tři slova Březen – měsíc Internetu, nemusím zasvěceným znalcům fenoménu Internetu říkat téměř nic. Zbytku, což je zhruba osm a půl milionu lidí, mohu pouze naznačit, že jde o akci, která má pomoci rozvíjet všeobecné znalosti o Internetu. Internet se stal po televizi dalším uznávaným mediálním prvkem v lidském životě.
Autor: Jiří Juránek    Datum: 26.4.2001
"Argonauti" z Německa hodlají ovládnout Východní Evropu
Firemní slogan "Jděte na Východ! Na Západní frontě klid." použila k nabídce stáží v oboru specializace na média mnichovská agentura Argonauts. Tato agentura nabízí zájemcům o stáže, aby se zúčastnili projektů nové ekonomiky ve Východní Evropě.
Autor: Jiří Juránek    Datum: 21.4.2001
Právo a e-komerce
Pokud je e-komerci něco vytýkáno, pak je často právě její právní rámec. Ostatně, není se čemu divit. Právní prostředí, vymahatelnost práva a celková důvěryhodnost prostředí, jsou vnímány jako jedny z nejdůležitějších pilířů, nutných pro úspěšný rozvoj e-komerce. Na vzájemný vztah práva, e-komerce, elektronického podpisu jsem se proto zeptal právníka Mgr. Alexandra Krysla.
Autor: Karel Baláš    Datum: 25.1.2001
Právní řád do e-komerce? (prozatím jen v EU)
Neserióznost, podvody a nekalá soutěž. Mám pokračovat? Je všeobecně známo, že se České republice až příliš často vytýká úroveň stavu práva respektive jeho vynutitelnosti. Případy neseriózního, neřknu-li často až podvodného jednání některých komerčních subjektů jsou bezmála na denním pořádku. A když takovéto neutěšené mravy panují v té “staré ekonomice”, jak je tomu pak v případě e-komerce?
Autor: Karel Baláš    Datum: 11.1.2001
Stále jsme věrní klasickým médiím?
Nářky různých hudebních vydavatelství (především v USA), že online “pirátství” jim ubírá na ziscích a dokonce přináší velké ztráty, opět dostali velkou trhlinu. Billboard magazin poskytl několik zajímavých údajů: Podle stránek SoundScan (poskytuje statistické údaje z hudebního světa), se nikde žádný žádný pokles neobjevuje, spíše naopak.
Autor: Petr Palán    Datum: 10.1.2001
Předvánoční test e-komerce
Momentálně panuje na internetové scéně spíše zádumčivá, ne-li přímo pesimistická atmosféra. Zdá se, že jediným segmentem e-komerce, kterého se to netýká je turistika. Pro optimistickou náladu zde existuje několik pádných důvodů. Pokusím se je přiblížit na názorném příkladu z praxe.
Autor: Ľubica Domanová    Datum: 19.12.2000