Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Konečně kniha o internetu

Vzájemná symbióza světa paragrafů a světa bitů se může zdát pro někoho naprostou utopií. Opak je však pravdou. Čím více bude právní prostředí a právní jistota ve světě internetu zřetelnější, tím více poroste důvěra v tento svět.

Takto by snad dala shrnout ústřední myšlenka publikace s poněkud obšírnějším názvem "Právo informačních a telekomunikačních systémů" od autorů V. Smejkala a kolektivu.

Kniha by měla rozhodně neměla zůstat bez povšimnutí. Dovolím si dokonce tvrdit, že by měla patřit k základní výbavě každého businessmana, který to s podnikáním a internetem myslí vážně.

Co je na této knize tak převratného a zásadního?

Především to, že její obsah tvoří skoro vše, co dnes hýbe světem počítačů. Jedenáct kapitol podává svému čtenáři ucelený pohled na právní problematiku v celé oblasti IT.

Jednotlivé kapitoly se věnují širokému spektru problému, od obecnějších záležitostí, jako je vztah práva a informací, přes problematiku elektronického podpisu a dokumentů až po záležitosti týkající se ochrany osobních údajů a informačních systémů ve veřejné správě až k specialitám typu telekomunikačního práva.

Je samozřejmé, že čtenář nalezne kapitoly zasvěcené obchodování s IT technologiemi a nemohou chybět ani pasáže věnované takovým tématům, jako je ochrana duševního vlastnictví a počítačová kriminalita.

Velice podrobně je v knize vyložen vztah práva a internetu.Čtenář má možnost dozvědět se, co přesně znamená pojem vlastnictví domény, zda-li je internet nebo není masovým médiem a jaký právní charakter mají internetové subjekty apod.

Poznámka na závěr: Jak se vyjádřil jeden můj známý právník jedná se o "hard law". Knihu, kde hledat pomoc při případné právní nejistotě v podnikání na internetu.

Nakonec ještě základní informace o knize:
Autor: Smejkal V. a kol.
Název: Právo informačních a telekomunikačních systémů
Vydal: C.H. Beck Praha 2001 edice právo a hospodářství
Počet stran: 542
Cena: 750 Kč
ISBN 80-7179-552-6
Autor: Karel Baláš
Datum: 23. srpna 2001



 Profil autora  

Karel Baláš

Student Fakulty humanitních studií na Západočeské univerzitě v Plzni, obor Teorie komunikace
Praxe: Multimédia team Škoda-auto, Expandia Banka


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz