Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Na Valentýna byly úspěšnější menší obchody

Podle výzkumu Nielsen//NetRatings zákazníci na Valentýna dávali přednosti menším obchodům zaměřeným na určitý typ zboží před online sopermarkety.

Zpráva srovnává návštěvnost obchodů dva týdny před Valentýnem s běžnou návštěvností. Navzdory masívním reklamním kampaním online "supermarketů" jako jsou Amazon, Buy.com, eBay a CDNow, nebylo u těchto obchodů zaznamenáno podstatné zvýšení návštěvnosti. Naproti tomu obchody změřené na určitý druh zboží bodovaly. 1800flowers.com zaznamenali růst o 71%, návštěvnost RedEnvelope se zvedla o 123%, VictoriasSecret.com, prodávající tradičně "žhavé" valentýnské zboží - spodní prádlo - zaznamenali růst 65%.

Ukazuje se, že zákazníci pravděpodobně dávají přednost nákupu "najisto", než vyhledávání požadovaného zboží ve velkých obchodních domech.

Celkový obrat internetových obchodů v průběhu svátku Svatého Valetýna se odhaduje na 400 milionů USD (Forrester Research), čímž se tento svátek stává po vánocích druhým nejvýnosnějším. Studie BizRate.com předpovídá 6.5 milionu objednávek celkem za 640 milonů USD. Více než 50% dotázaných pro BizRate uvedlo, že hodlá nakupovat dárky na Valentýna online. Na otázku jaký druh dárků hodlají nakupovat,
38% uvedlo květiny,
34% pohlednice,
23% sladkosti,
23% knihy a hudbu,
17% spodní prádlo a jiné oblečení,
13% šperky, hodinky,
10% jídlo, víno,
8% dárkové certifikáty,
7% cestování,
a 25% jiné zboží.

Květiny by nakupovalo 49% mužů a 29% žen, 42% žen a 26% můžů dává přednost pohlednicím.

Výzkum Ernst&Young uvádí zajímavé rozdělení valentýnských zákazníků podle věku:

31% zákazníků se pohybuje mezi hranicemi 40 - 49 let,
28% zákazníků má 20 - 29 let,
20% má 50 let a více,
11% je mezi 26 - 29
a jen 10% zákazníků má 25 a méně.
Autor: Redakce
Datum: 16. února 2000





 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz