Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Na americkém internetu se o Vánocích nakupovalo a bude nakupovat, říká Andersen Consulting

Podle studie Andersen Consulting 9 z 10 vánočních zákazníků nakupujících online zakusilo problémy, přesto však hodnotí nákupy prostřednictvím internetu lépe než služby obchodů či zásilkových služeb.

Internetový nárůst pokračuje, 96% z “Bell Weather Group” (americký termín pro zkušené uživatele internetu – pozn. autora) o příštích svátcích použije k nákupu dárků internet a 72% bude tímto způsobem nakupovat i v průběhu roku 2000.

New York, 10.1.2000 - Podle nové studie společnosti Andersen Consulting, týkající se amerického trendu v nakupování online, 88% zkušených uživatelů internetu před vánocemi opustilo své internetové nákupní košíky před uzavřením objednávky a 40% zakusilo různé problémy. Přesto byly obecně více spokojeni s nákupem online, ve srovnání s jakýmkoliv jiným druhem nákupu.

“Ačkoliv má nakupování online svá negativa, zkušení uživatelé internetu milují nákupy na internetu. Ale poselství je jasné: Internetoví prodejci musí vyřešit své infrastrukturální problémy, jinak budou čelit následkům,” řekl Steve Johnson, partner Andersen Consulting a ředitel firemního programu eCommerce. “Naše studie ukázala, že 35% nakupujících na internetu, kteří zažili problémy s některou konkrétní prodejní stránkou, ji opustili pro jinou.”

Internet předstihl klasické obchody a zásilkové služby ve všech klíčových atributech, na kterých jeho návštěvníkům záleží. Jsou jimi především výhodné ceny, získání veškerého zboží z jednoho zdroje, pohodlí a úspora času.

Knihy a videokazety stanuly v USA na nejvyšší příčce v počtu internetových nákupů a předstihly i počty nákupů, realizovaných v klasických obchodech či prostřednictvím katalogů.

Varováním pro české prodejce na internetu mohou být níže zmíněná čísla, která vedou k nespokojenosti s navštívenými prodejními stránkami.

5 nejčastěji zaznamenaných problémů v amerických internetových obchodech:
1. Dárek, který měl být předmětem nákupu byl vyprodán 64%
2. Zboží nebylo doručeno včas 40%
3. Manipulační a poštovní poplatky byly příliš vysoké 38%
4. Problém s načtením stránky 36%
5. Neobdržení potvrzení objednávky nebo potvrzení o stavu nákupu 28%


Američtí uživatelé uvedli, že pro rozvoj internetového obchodu je velmi důležité zaměřit se na následující možnosti a služby:
1. Doručení zakoupeného zboží zdarma
2. Záruka doručení zboží včas
3. Žádné obchodní přirážky a daně
4. Kupóny a reklamní akce typu: “Zakupte dva kusy, obdržíte třetí zdarma.”
5. Zelená zákaznická linka (volání zdarma)
6. Osobní, online podpora poskytování služeb zákazníkům
7. Zákaznická doporučení a komentáře k produktům
8. Pomocné nápovědy k velikostem, barvám atd.
9. Balení zboží zdarma
10. Zboží doporučené jako dárek

Český internet ještě nějakou chvíli nedosáhne procentuální účasti na celkovém podílu na trhu, odpovídající podílu na trhu americkém. Přesto mohou být výše zmíněná čísla a údaje nejednomu českému podnikateli, rozjíždějícímu svoji obchodní praxi na vlastních stránkách, užitečným rádcem. Bohužel jen málo obchodních subjektů bere v potaz již existující výsledky a fakta, vyplývající z několikaleté zkušenosti s obchodem na internetu. Přitom není logičtější cesty, jak se vyvarovat chyb, než neopakovat ty již učiněné, popsané a napravené.

Autor: Radka Bursíková
Datum: 26. ledna 2000



 Profil autora  

Radka Bursíková

E-commerce Project Manager, Compaq Computer
Zkušenosti z obchodu a marketingu ve společnosti se zaměřením na tvorbu a dodávku internetových systémů a aplikací a s řízením projektů zaměřených na internetové a databázové aplikace


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz