Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Síla českého elektronického obchodu je v lidech na internetu

Počátkem února obdržela Asociace pro elektronickou komerci přihlášku k členství od pražského zastoupení firmy Microsoft. Přihlášku podepsal pan Vojtěch Foukal, který má v české pobočce Microsoftu funkci Consumer Group Manager.

Domnívám se, že představovat na stránkách internetového magazínu firmu Microsoft by bylo přinejmenším trestuhodným plýtváním elektronů, o času čtenářů ani nemluvě. Přesto by asi nebylo na škodu aspoň ve stručnosti vysvětlit, co má tato skupina v české pobočce Microsoftu na starosti.

Jednoduše řečeno, se skupina Consumer Group zabývá rozvojem aktivit Microsoftu na poli Internetu. Vlastní náplní je spolupráce s firmami vyvíjejícími Internetová řešení, s firmami provozujícími služby na Internetu, lokální provoz MSN a spolupráce na Internetových aktivitách ostatních skupin v Microsoftu.

E-komerce.cz: Microsoft obyčejně nemá ve zvyku vstupovat do asociací a jim podobných volných seskupení firem. V případě APEKu jste udělali výjímku stejně jako v případě SPISu, který podobně jako Asociace pro elektronickou komerci pracuje ve prospěch rozvoje elektronického obchodu. Mají tyto organizace ve světě obdobu, nebo se jedná o specialitu české e-komerce?

"Sdružování firem za účelem efektivnějšího prosazování rozvoje informačních technologií je věcí běžnou v celém světě, je to jedna z mála zbraní, jak urychlit reakci státních orgánů na rozvoj IT. Díky podobným uskupením vznikají také standardy (Příkladem z poslední doby je třeba WAP, BizTalk, atd.), které uznávají všechny zůčastněné strany a ostatní subjekty se poté přidávají.

Na poli české e-commerce, která je ještě pořád v plenkách, je existence APEKu jistou zárukou pro uživatele, že elektronické obchodování bude mít určitý řád a tím bude orientace uživatele snažší. Za důležité považuji aktivity APEKu především na poli bezpečnosti elektronického obchodování."

E-komerce.cz: V čem vidíte největší sílu českého elektronického trhu a v čem jsou naopak jeho slabiny?

"Silnou stránkou jsou především lidé. Kvalita lidí pohybujících se na českém Internetu je veliká a skrývá se zde obrovský potenciál k růstu.
Za největší slabinu považuji nízký počet uživatelů Inernetu v ČR = elektronických zákazníků, oproti např. počtu uživatelů mobilních telefonů (1/5)."

E-komerce.cz: Někteří odbornící tvrdí, že skutečná e-komerce v České republice v podstatě neexistuje, že je zde jen pár firem, které těží z nevyzrálosti trhu a v podstatě si na e-komerci jen hrají. Jaký je váš pohled na tento názor?

"Ano, ještě nepřišla ta chvíle, kdy na trh vstoupí giganti klasického způsobu komerce, ale myslím si, že existuje několik čistě e-commerce projektů, které dají těmto kamenným gigantům na frak."

E-komerce.cz: Český Microsoft si za své motto zvolil větu ”Roztočme česká kola a kolečka” Proti této sentenci se jistě nedá nic namítnout, ale znáte způsob jak ji uskutečnit ?

"Můžeme se rozhlédnout po rozvinutých zemích po světě a uvidíme, že jejich ekonomikou hýbou především společnosti využívající možností moderních informačních technologií. Myslím si, že přesuneme-li (stát) priority ze záchrany velkých podniků na rozvoj oborníků na moderní technologie a na podporu firem schopných obstát v moderním světě, pak jsme již na půli cestě k rychlému růstu. Zbytek je denodenní aktivita každého z nás.

K tomuto posunu chce pomoci (a již vydatně pomáhá) i český Microsoft."
Autor: Leoš Prušvic
Datum: 29. února 2000



 Profil autora  

Leoš Prušvic

Výkonný ředitel APEK
Publicista


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz  
 Seznam komentářů  
Vypsat
Od
Téma
Datum

J. Krásová
Je to pravda
17.03.2000 12:14