Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

e-komerce Digest, aneb co významného se stalo

Dnešním dnem začíná na serveru e-komerce.cz vycházet nový (podle předpokladů nekonečný) seriál. Každou středu by vás - čtenáře - měl informovat o nejdůležitějších událostech, k nimž došlo za poslední týden v oblasti elektronické komerce, a to jak u nás (na českém Internetu) tak ve světě.

Hokejové speciály

Čím jiným je možné začít jen několik dnů po zahájení Mistrovství světa v hokeji než speciály, věnovanými právě tomuto šampionátu. Jak už je v naší hokejově velmi rozvinuté zemi dobrým zvykem, speciálů vychází hned několik. Oficiálním partnerem mistrovství je zpravodajský portál iDNES, který při této příležitosti produkuje speciál dostupný na adrese MS2004.iDNES.cz.

Speciál věnovaný hokejovému šampionátu však připravuje také portál Tiscali (hokej.tiscali.cz) ve spolupráci s Českým rozhlasem a těsně před zahájením mistrovství spustil hokejový speciál (hokej.ihned.cz) i zpravodajský server iHNed.cz. Jako poslední fanouškům na hokejovou "notu" zahrál Eurotel, toho času jeden z partnerů hokejové reprezentace, ve spolupráci se společností Et netera a redakcí serveru Novinky, když spustili tradiční informační servis na adrese www.ceskyhokej.cz.

Speciálů je tedy požehnaně a je jen na samotných fanoušcích, aby zvolili ten, který jim vyhovuje nejlépe.


Internet Mall a eBay vydělávají

Cílem většiny projektů v oblasti e-komerce je pochopitelně zisk (přeci jen mluvíme o komerci) a k významným zprávám by proto měly být řazeny ty, které mluví o hospodářských výsledcích. Několik takových zpráv se objevilo i v posledních dnech.

Začneme tou méně příjemnou (navíc starou již téměř dva týdny): provozovatel nejstaršího polského internetového portálu Wirtualna Polska skončil kvůli nesolventnosti v konkurzu. Pozitivní na celé kauze je fakt, že krach neznamenal ukončení provozu portálu a v současné době se hledá investor, který by jej dokázal znovu "postavit na nohy".

Další dvě informace jsou radostnější a mohly by být chápány jako důkaz, že e-komerce se přeci jen může stát rovnocenou formou podnikání:

1. Zvýšení příjmů (o 59 %) a především zisku (o 92 % na 113 milionů liber) oznámila internetová aukční síň eBay, která zároveň oznámila, že se chystá razantně vstoupit na asijské trhy.
2. Meziroční nárůst tržeb o 280 % na 115 milionů korun bez DPH oznámil také český internetový obchodník Internet Mall. Počet objednávek podle tiskové zprávy, kterou společnost vydala, se zvýšil dokonce o 340 %.


Vzrostl zájem o SEM

Z hlediska propagace patří k nejúčinnějším. Ano, řeč je o Search Engine Marketingu, neboli marketingovém využití vyhledávacích serverů. V USA za poslední rok vzrostl zájem o tuto formu propagace z patnácti na 35 procent. To by možná nebylo až tak zajímavé, kdyby ovšem zájem téměř o všechny ostatní formy internetové reklamy neklesal nebo prakticky nestagnoval.


Seznam versus Prace.cz

A na závěr se zmíním o kauze Seznam vs. LMC, resp. Sprace vs. Prace.cz. Protože se na toto téma už napsalo mnoho slov (včetně článku na tomto serveru), nebudu se kauzou zabývat podrobně. Jenom shrnutí: soud vydal předběžné opatření, podle něhož nesmí Seznam do dalšího rozhodnutí využívat doménu Sprace k nabídce pracovních příležitostí. Seznam se proti rozhodnutí odvolal a, na rozdíl o žalobce, se v případě vítězství hodlá domáhat odškodnění.
Autor: David Kozák
Datum: 28. dubna 2004



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz