Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Weblog e-komerční

Může být weblog přínosný pro komerční využití? Podle mého názoru ano. Jde totiž o - zejména v poslední době - mezi uživateli Internetu velmi populární formu sdílení informací. Odborný weblog zaměřený na obor konkrétní obor podnikání proto může být pro komerční web velmi vhodným doplňkem a zároveň i lákadlem pro návštěvníky.

O tom, že obsah je jednou z nejdůležitějších součástí obsahu webových stránek, jsem tady psal už dříve. I když se v některých reakcích objevily názory, že to není tak úplně pravda, v poslední době se opět objevilo několik názorů, které má tvrzení potvrzují. Častým tématem těchto vyjádření je internetový fenomén poslední doby - webové deníčky, neboli blogy.


Blog a e-komerce

Vztah blogů a e-komerce je v současné době poměrně chladný. Pravda, weblogů zaměřených na oblast e-komerce vychází celá řada, ovšem to je asi tak všechno. Firmy tento mocný komunikační nástroj prakticky vůbec nevyužívají. U většiny z nich se není čemu divit - jejich weby totiž neobsahují ani jiné, často mnohem důležitější elementy a weblog by stejně žádný užitek nepřinesl. Kupodivu je ale nevyužívají ani firmy, jejichž weby jsou jinak velmi dobré.

Jaký by mohl mít weblog pro komerční web přínos? Obrovský - tedy pokud budeme akceptovat názor, že webový obsah je důležitý. Weblog jako typický a obecně akceptovaný prostředek prezentování informací ve stručné a přitom dostatečně obsažné formě totiž může přilákat poměrně značné množství návštěvníků. Velmi zajímavých návštěvníků, neboť weblogy lákají svým obsahem, který v daném případě bude pravděpodobně blízký tomu, co firma dělá a nebo k ní má nějaký vztah.

Weblogy jsou populární především kvůli stručnosti, s jakou jejich autoři vyjadřují své myšlenky případně komentují myšlenky jiných autorů. Život většiny současných lidí je velmi hektický a uspěchanému stylu života nejlépe vyhovuje stručnost. Ta totiž umožňuje načerpat informace rychle a bez zdržování.

Pokud firma či podnikatel nabídne znalosti a zkušenosti svých pracovníků prostřednictvím weblogu k dispozici (odborné) veřejnosti, má šanci si poměrně rychle "udělat" jméno. A jméno, jak známo, prodává.


Pár minut denně s velkým efektem

Zpracování příspěvku do weblogu by odborníkovi nemělo dělat žádný problém. V dnešní době stejně každý, kdo chce udržet kontakt "se světem" musí sledovat dění. O novinky a zajímavé informace se pak může formou příspěvku (ať už komentujícího danou událost nebo pouze informativního) podělit se čtenáři weblogu.

Obecně platí, že má-li weblog nějakou informační hodnotu, dříve či později si ho najdou všichni, kteří se o danou problematiku zajímají. Dá se přitom očekávat, že mezi návštěvníky bude i celá řada potenciálních zákazníků, s nimiž je možné dále "pracovat".

Obsah weblogů je díky své hutnosti zajímavý také pro vyhledávače. Na populární weblogy navíc odkazuje řada dalších internetových médií a tím zvyšují jejich "hodnotu". Firemní web se tak může díky několika minutám investovaným denně do napsání příspěvku posunout ve výpisu výsledků vyhledávání o řádný kus dopředu.


Firma - odborník

Největší efekt má (odborný) weblog na image firmy, co by odborníka v dané oblasti. Například ve službách je přitom taková image ohromně cennou devizou. Pokud totiž přicházím s nabídkou k někomu, kdo moje služby ještě nikdy nevyužil a nemohu mu z jakéhokoliv důvodu (a že jich může být) nabídnout reference, jako poskytovatel služby nemám k dispozici žádný argument a musím se spolehnout na schopnost zákazníka přesvědčit, aby mi důvěřoval (což nemusí být zrovna snadné). Zcela jiná situace samozřejmě nastává v momentě, kdy sice přicházím bez referencí, ovšem v okamžiku, kdy potenciálnímu klientovi podám vizitku, on si uvědomí, že o mě už někde slyšel (v dobrém), případně si vzpomene, že na webu mé firmy četl něco pro něj zajímavého.

V okamžiku, kdy se firma dokáže díky popsaným aktivitám prosadit do pozice akceptovaného poskytovatele informací a především zasvěceného odborníka - komentátora, má samozřejmě mnohem snazší cestu k získávání nových zákazníků. Weblog ale může být přínosný i pro firmy vyrábějící nejrůznější produkty nebo pro obchodníky. Jde jen o to, najít si vhodné téma ke zpracování.


Jak na to?

Vydávat weblog není složité a nevyžaduje to ani velké znalosti v oblasti internetových technologií. Na Internetu existuje celá řada blogovacích systémů, v nichž je jediným potřebným úkonem registrace. Pak už může blogger začít psát. Využívat přitom může znalosti klasických programů, jako je například Word. Nic víc. O "převod" textu už se systém postará sám. A to všechno zcela zdarma.
Autor: David Kozák
Datum: 23. března 2004



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz