Zásady úspěšného využití Internetu, 9. část
Internetová prezentace - až na výjimky - není a dost dobře ani nemůže být jednorázovou záležitostí. Některé části webových serverů se nemusí aktualizovat prakticky vůbec, jiné však vyžadují pozornost prakticky stále.
Mnozí provozovatelé se ke svým webovým stránkám stále ještě chovají jako k nepříliš významnému marketingovému nástroji. Stále ještě je poměrně často možné se setkat s weby, na nichž došlo k aktualizaci naposledy v okamžiku, kdy se připravovaly a od té doby se na jejich obsahu nic nezměnilo. A to je poměrně velká chyba. Na aktualizaci totiž nejsou zvědaví pouze uživatelé, ale také například vyhledávače - a ty stále výrazněji ovlivňují návštěvnost internetových prezentací.
Internetová prezentace může být velmi účinnou součástí marketingového mixu. Vyžaduje to ovšem aktivní přístup ze strany provozovatele. Pokud se totiž provozovatel o svou prezentaci nestará a neaktualizuje ji, této bezpochyby výhodné možnosti se dobrovolně vzdává. Potenciál kvalitně zpracované a informačně bohaté prezentace je přitom obrovský. Už proto, že roste nejen počet uživatelů Internetu, ale zvyšuje se i poptávka po informacích.
Když už se někdo rozhodne investovat čas a peníze do internetové prezentace, měl by se snažit plně využít její potenciál. V opačném případě prezentace poměrně rychle ztrácí na přitažlivosti a šance, že se investice alespoň vrátí, jsou poměrně malé. Přitom stačí tak málo...
Aby internetová prezentace plnila svou funkci, musí se s ní zacházet stejně jako s jakýmkoli jiným prostředkem marketingové komunikace. Mimo jiné to znamená, že by měla například reflektovat novinky ve firmě a v oboru podnikání firmy, komunikovat důležité události či propagovat znalosti. Toho však není možné dosáhnout bez průběžné aktualizace.
Autor: David Kozák
Datum: 14. července 2004
David Kozák
Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006