Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

POZOR: Placení kartou se může pěkně prodražit.

Nedávno se mi stala další neveselá příhoda s platební kartou. Někdo již možná zná moji rok starou příhodu, kdy mi zmizeli během 48 hodin veškeré peníze z mého účtu v eBance na základě platební karty, která k tomuto účtu byla vydána. Přes číslo platební karty a transakce přes Internet bylo objednáno různé zboží a služby. Někdo prostě odkoukal číslo mé platební karty a aniž by ji odcizil mi jednoduše vybral účet. Vše nakonec dopadlo dobře a peníze jsem dostal po určité době zpět.

(Článek popisující tuto situaci vyšel na Živě.)

Tentokrát mi platební kartu úplně ukradli společně s peněženkou i doklady. Stalo se to nyní při mém pobytu v USA. V peněžence jsem měl dvě platební (debetní) karty napojené na dva rozdílné účty. Jedna karta mezinárodní Mastercard napojená na účet v eBance a druhá platební karta VISA napojená na účet v americké bance Washington Mutual. Podotýkám, že nešlo o americkou kreditní kartu, která poskytuje obecně velkou ochranu, ale o obyčejnou tzv. CHECK CARD (obdoba tuzemských debetních karet). Dalo by se říct dva velmi podobné bankovní produkty, takže lze očekávat obdobné služby.

Okamžitě jsem volal na hotline obou bank. - Nejdříve do americké banky. Operátorce jsem nadiktoval číslo účtu, číslo karty, jméno, příjmení, datum narození a některou z posledních transakcí na účtu pro ověření mé identity. Karta byla okamžitě zablokována a zrušena. Bez poplatku. Operátorka mi automaticky sdělila, že nová karta mi bude poslána poštou do 7-10 dnů a v druhém dopise mi pošlou PIN. Jestliže se mi PIN nebude líbit, mám jim znovu zavolat a oni ho změní tak, aby mi vyhovoval. Vše automaticky, rychle a bez problémů. Tak tak jsem se stihl zeptat jaká je má odpovědnost za transakce, které udělá zloděj karty. Stačí zavolat na stejné číslo a nadiktovat o které transakce jde a banka zařídí, abych dostal peníze zpět. Takže žádné další finanční důsledky za tuto nepříjemnou situaci. Po tomto rozhovoru jsem dostal optimismus a zavolal do eBanky.

Přemýšlel jsem, jak dlouho bude trvat spojení s operátorem, ale pravděpodobně, protože byla sobota a asi hodina po půlnoci, proběhlo vše docela rychle. Vyřízení však bylo již mnohem pomalejší. Dvakrát jsem vyťukával autorizační kód, čekal až se operátor zeptá na další otázku (možná mu počítač naskakoval pomalu), pro mezinárodní hovor mi připadala alespoň 10 minutová procedura vyptávání a ověřování dost dlouhá. Ale největší překvapení na mě teprve čekalo. Za zablokování a zrušení karty požaduje eBanka poplatek 4 900 Kč. Nezaplatíte-li, karta zablokována nebude! Vždyť toto je skoro polovina měsíčního platu za neštěstí, které se nestane vašim zaviněním! Ale ještě dále: operátor mi sdělil, že odpovídám za všechny transakce, které se stanou do 24 hodin od tohoto nahlášení! Tzn. zaplatil jsem za kartu, zaplatil za její zrušení a ještě mám platit co utratí nějaký zloděj! Žádné řešení co dělat, jak získat peníze, když vám kartu ukradnou a zůstanete v cizině bez peněz mi nabídnuto nebylo.
Autor: Jan Vaňhara
Datum: 24. září 2001



 Profil autora  

Jan Vaňhara



 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz  
 Seznam komentářů  
Vypsat
Od
Téma
Datum

mono
Tak tohle je opravdu silna kava.
24.09.2001 07:31
Frantisek Cimmer
eBanka vs. Banky
24.09.2001 08:51
Tomas Borecky
ano ano
24.09.2001 09:15
Vasek
Ochrana americkych kreditek?
26.09.2001 13:57
Jakub Stránský
...a co takhle číst smlouvu?
24.04.2002 08:57
-woe-
rada!
24.04.2002 09:28
Emil Čelustka
RE:... a co takhle číst smlouvu?
24.04.2002 09:48
-woe-
RE:RE: ..........cist smlouvu
24.04.2002 11:17