Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Komentáře ke článku "POZOR: Placení kartou se může pěkně prodražit."


Jméno:
Předmět:
Tak tohle je opravdu silna kava.
Datum:
24.09.2001 07:31:50

Nevim co dodat, jen chci vyjadrit uprimnou soustrast. Me strory s eBankou je z jineho soudku, najdu ho popisovat, ale eBanka me pripravila jejich chybou o cca 1000 CZK. Vlastni vinu si uvedomili (mam odlozeny emaily) a nabidli mi 3 mesice vedeni uctu zdarma (co je 150 CZK).

Jesto to chvili potrva ... Vazit si zakaznika a tak dale ...
Milos

Jméno:
Předmět:
eBanka vs. Banky
Datum:
24.09.2001 08:51:31

Nechci rozebirat fungovani ebanky vuci americkym bankam. Americke na poli kreditnich karet jednoznacne vyhravaji, o tom neni diskuze.
Jenom bych chtel podotknout ze zminovany pripad (nenavratnost penez, poplatek za blokaci karty atd...) neni problem jenom eBanky, ale je to problem obecne celeho naseho bankovnictvi. A nejenom to. Obecne banky u nas, nejsou ochotny prijimat jakekoli riziko.

Jméno:
Předmět:
ano ano
Datum:
24.09.2001 09:15:55

Musim souhlasit. Podle nasich zakonu a pomeru na Evropskem trhu (z mne znamych informaci) je to tak. Proc by banky meli brat zbytecne riziko a prichazet o penize, kdyz je k tomu nic nenuti?? Znate-li nekdo banku zde v Evrope, ktera ma obdobne charakteristiky a garance pro vedeni uctu jako banky v USA, prosim zaslete mi kontakt na ni. Diky. Jeste podotknu, ze podle platnych zakonu v CR ma sice obcan moznost mit ucet v cizine, ale take plati devizovy zakon, podle ktereho je povinen prevest penize do CR, nevztahuji-li se na nej vyjimky v zakone uvedene. Takze pro obcana, ktery by chtel mit penize na uctu v zahranici, zije a pracuje v CR je toto podle zakonu velmi riskantni a vystavuje se postihu. Tato bariera ve svobodnem rozhodnuti, komu sverim sve penize (v globalnim meritku), by mela padnout nasim vstupem do EU.

Jméno:
Vasek
Předmět:
Ochrana americkych kreditek?
Datum:
26.09.2001 13:57:31

Jen tak mimochodem, jaka je zminovana "obecne velka ochrana kreditek" vydanych americkymi bankami?

Ja jen abych vedel, oc prichazime v nasem tzv. "trznim" bankovnim prostredi. (dobre, treba zrovna tohle je stejne v cele Evrope....)

Dik

Vasek

Jméno:
Jakub Stránský
Předmět:
...a co takhle číst smlouvu?
Datum:
24.04.2002 08:57:53

Souhlasím s tím, že:
a) služby e-banky jsou ve srovnání s americkou bankou horší,
b) polatek 4900 a odpovědnost 24h je hodně

Ale nesmíme zapomínat na to, že existuje cosi jako oboustranná dohoda mezi klientem a bankou, kterou ji autor článku dobrovolně podepsal, pravděpodobně ji i četl.
Já si zřetelně pamatuji, jak jsem na podmínky zablokování karty při krádeži byl bez žádosti při podpisu smlouvy upozorněn.

Žijeme ve světě, kde se stát nestará o 100 % existence člověka (což bylo "kvalitou" minulého režimu), ale člověk nese svůj díl odpovědnosti za sebe sama.

Tedy staré úsloví praví: Kdo nic nedělá, nic nepokazí.

Jméno:
-woe-
Předmět:
rada!
Datum:
24.04.2002 09:28:31

Vim jak Vam je ,ale reseni existuje!
Pokud budou na vasi karte nejake transakce ,ktere jste nedelal,okamzite reklamujte.A trvejte dusledne na tom ,ze transakce nema vsechny potrebne prvky pro provedeni!!TJ. neni provedena Vami protoze:
1) pokud bude s kartou platit nekdo na internetu,transakce nema spravne napr.adresu,ci ZIP neboli PSC!!(CVV/CVC si prectou)
2) transakce byla provadena po tom ,co jste kartu nahlasil,a tudiz v tomto pripade banka jakmile obdrzi hlasku nesmi povolit transakci!!(sice ma ve smlouve to a to,ale je to zasadne proti narizeni VISA ci EUROPAY a banka z toho muze mit neprijemnosti)
3) MUZO v CR je v naprosto nevyhovujicim stavu,protoze nedela radne to co delat ma!!Myslim to zcela vazne a jsou dukazy o tom,ze MUZO radne nekontroluje transakce jestli maji pozadovane parametry!!!

V kazdem pripade to,ze jste nahlasil bance odcizeni,je vase ochrana.Bance v CR nemusite zadat o stoplist karty,proste pokud kartu nepotrebujete ,nechte ji propadnout a jakekoli transakce provedene reklamujte!!Musite byt dusledny!!
Vim je to mozna vuci bance nefer ,ale je to fer ,kdyz banka vam neni schopna ochranit penize???Proc teda banky "cpou" lidem karty??Ony si totiz mysleji ,ze se na tom da vydelat bez toho,aby hnuly prstem!!

-woe-

Jméno:
Předmět:
RE:... a co takhle číst smlouvu?
Datum:
24.04.2002 09:48:37

Vaše doporučení přečíst si smlouvu mohu jen podpořit, protože spousta lidi to nedělá. Většina velkých firem má tzv. všeobecné podmínky, tištěné drobným písmem nejlépe nekontrastní barvou, jejichž přečtení sice vyžaduje hodně úsilí, ale zato se dozvíte věci...
Na druhou stranu musíte uznat, že bankovní socialismus v naší zemi vám v případě platebních karet nedává mnoho možností. Služby spojené s kartami jsou na podstatně nižší úrovni, než je ve světě i Evropě běžné. Součástí prakticky stejně vysokého poplatku za vydání karty v celé Evropě je pojištění rizika plynoucího z používání karty. Pro zákazníka to pak znamená - stoplistace karty zdarma (vs. 4.900 Kč resp. nyní 3.750 Kč), nulové nebo jen zanedbatelné ručení za případný fraud (typicky do 50 USD, tj. max. 1.750 Kč). A v neposlední řadě ochota operátorů banky v běžných i mimořádných situacích. To vše jsou rozdíly, se kterými bysme se jako zákazníci neměli smířit. Co do absolutní výše poplatků bankám platíme stejně a v některých případech i více, než lidé v zahraničí a za svoje peníze dostáváme horší služby.

Jméno:
-woe-
Předmět:
RE:RE: ..........cist smlouvu
Datum:
24.04.2002 11:17:38

Plne s Vami panove souhlasim!Kazdy je "strujcem" sveho stesti a uspechu,ale:
Clovek se muze snazit jak chce,naucit se nazpamet Vs.podminky apod,jenze pak nahle prijde neco ,co dnes predvadi eBanka,tj. rizene(exprs) vytvareni zmatku ve vsem ,co ma co delat se smlouvou ,podminkami a cenikem a vse proti klientovi a myslim ,ze je vse na nic!A takovym lidem ,kteri ziji ci pobyvaji v zahranici a jsou obcany CZ,pak jen spadne brada,jako panu V.A dokazi si predstavit jak se asi citi pan V. treba pred znamymi ,jak je trapne ,ze on ma penize v bance ,ktera mu penize nechrani ,ale ktera jej o ne jen systematicky pripravuje!!!Pokud je nekdo jineho nazoru na posl slova posl vety,prosim sdelte mi ,co eBanka v posledni dobe udelala pro klienty dobreho,ale v bankovnich sluzbach ne v pojistovnictvi!:-)

-woe-