Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

IDC hlásí nástup m komerce

Společnosti a firmy podnikající v e-komerci zaměřují, stále více, svou pozornost na oblast m-komerce. Konec V polovině příštího roku budou mobilní telefony vybavené WAPem, a stanou se tak hlavním prostředkem pro přístup na Internet.V průběhu roku 2001 bude většina mobilních telefonů a komunikátorů pracovat s protokolem WAP.

To vše aspoň tvrdí konzultantská firma IDC ve své nové studii z oblasti m-komerce. Pro někoho možná, až příliš odvážná předpověď. Možná, ale když si uvědomím, že největší hráči v mobilním světě finská Nokia, její švédský soused Ericsson a jejich společný americký konkurent Motorola, oznámili vznik aliance pro rozvoj m-komerce, už tak směle nevypadá. Ian Gillot z IDC k tomuto dodává," je velmi realistické , že největší podíl přístupů na Internet bude právě přes služby WAP než v "klasickém provedení-po drátech."

Co to m komerce pro mou firmu znamená?

Nejvýstižněji: nové příležitosti. Konečně proč ne? WAP protokol je ideální pro obchodníka, který chce být k dosažení 24 hodin a nechce jen čekat, až si zákazníka najde čas sednout si k "svému" počítači.

Výhod které m-komerce firmám přinese, je podle IDC mnoho: Například pro softwarové firmy to bude znamenat nový zdroj příjmů., ale nejen pro ně. Obchodníci mohou daleko lépe zacílit své nabídky, pokud bude možné do SIM karet instalovat kreditní funkce tak to budou další zdroj zisků i pro Kredit-kartové společnosti atd.

Webdesignéři pozor.

Vstup do m-komerce, však s sebou přinese zásadní změny do struktury a vybavení nejen stávajících, ale i budoucích webových prezentacích. Provozovatelé webových serveru by se měli zamýšlet, jak rychle je nutné své internetové stránky připravit na nadcházející éru m-komerce. Opět totiž platí, že ten kdo bude nejlépe připraven, vyhrává.

Kdo rozhodne?

Zákazník, chcete-li klient. Jednoduše ten kdo to zaplatí. Jde totiž o to zdali dá přednost 100% mobilitě nebo spíše si vychutná nabídku Internetu v celé jeho barevné kvalitě. Zda bude ochoten zahodit nebo vyměnit svůj "starý" mobil a utratit peníze za nový. Prostě, jde o to, jestli si zvykneme nakupovat a obchodovat prostřednictvím svého telefonu. Jestli svůj mobilní telefon začneme chápat, jako relevantní obchodní kanál, a ne jen jako jednoduchý prostředek k mezilidské komunikaci..
Autor: Karel Baláš
Datum: 19. dubna 2000



 Profil autora  

Karel Baláš

Student Fakulty humanitních studií na Západočeské univerzitě v Plzni, obor Teorie komunikace
Praxe: Multimédia team Škoda-auto, Expandia Banka


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz