Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Navrcholu.cz: Seznam kraluje českému internetu

O dominantním postavení portálu Seznam na českém internetu asi pochybuje opravdu jen málokdo. Nově publikovaná čísla, která zveřejnil server Navrcholu.cz, ukazují, že prostřednictvím Seznamu přichází na české weby více než 50 % návštěvníků přicházejících přes vyhledávače.

Server Navrcholu.cz jako už tradičně zajímavým způsobem vyhodnotil statistiky návštěvnosti serverů, sledovaných touto službou. Tentokrát se zaměřil na "zdroje" návštěvníků mezi jednotlivými vyhledávači a portály. Jednoznačným vítězem hodnocení se - nikoliv překvapivě - stal nejnavštěvovanější český portál Seznam, jehož prostřednictvím na sledované servery přišla více než polovina návštěvníků.

Největší roli ve vyhledávání Seznamu hraje katalog - touto cestou přišlo na sledované servery téměř 37 % návštěvníků (20 % bylo výsledkem hledání v katalogu, téměř 17 % pak výsledkem ručního procházení katalogu). Jen zhruba 15 % návštěvníků přišlo prostřednictvím fulltextu, přičemž v tomto ohledu Seznam "porazil" vyhledávací gigant Google.

Vyhledávač
Podíl
únor 2004
listopad 2004
1.Seznam (celkem)
48,54 %
51,59 %
katalog
38,53 %
36,66 %
fulltext
9,99 %
14,93 %
2.Google (celkem)
25,46 %
21,69 %
Google.com
16,34 %
15,52 %
Google Slovensko
1,25 %
1,44 %
Google Německo
1,62 %
0,87 %
3.Centrum.cz (celkem)
6,57 %
7,83 %
mix
3,31 %
5,23 %
katalog
2,32 %
2,07 %
4.Atlas.cz (celkem)
6,72 %
6,82 %
mix
4,09 %
4,21 %
katalog
2,44 %
2,34 %
5.Jyxo.cz
0,86 %
1,92 %
6.Zoohoo.cz
0,89 %
1,39 %
7.NAVRCHOLU.cz
1,09 %
1,25 %
8.MSN (celkem)
1,19 %
0,95 %

"Na českém Internetu tak Seznam nemá významného konkurenta. Google se umístil celkově na druhém místě se skoro 22 % návštěv, započteme-li všechny jeho národní varianty dohromady. Třetím nejpoužívanějším vyhledávačem je Centrum.cz se součtem představujícím téměř 8 %. Atlas je s necelými 7 % za Centrem v těsném závěsu. Jyxo se samostatně pohybuje u hranice 2 %, je však třeba připomenout, že právě na jeho technologii pracuje fulltextové vyhledávání Seznamu," komentuje výsledky studie Ján Simkanič, product manager společnosti Internet Info, která Navrcholu.cz provozuje.

Z výsledků fulltextového vyhledávače Google není možné podle Šimkaniče automaticky vyvozovat, že Češi nejčastěji používají pro fulltextové vyhledávání právě tento vyhledávač. Svůj nemalý podíl na počtu návštěvníků přicházejících z tohoto vyhledávače mají zahraniční uživatelé.
Autor: David Kozák
Datum: 3. prosince 2004



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz