Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Celosvětová studie odkrývá vysoký potenciál online nakupování

Studie Global eCommerce Report publikovaná včera agenturou Taylor Nelson Sofres (TNS) Interactive odkrývá mimo jiné rozsah, kam až se on-line nakupování stává signifikantní komponentou v nákupech produktů a služeb v České republice.

Výzkum, založený na více než 30.000 rozhovorech ve 27 zemích čtyř kontinentů, reprezentuje nový přístup k vývoji on line aktivit ve světě. Jedná se též o první komplexní studii trhu e-komerce, která dovoluje přímé srovnání zemí. Výzkum probíhal v době od dubna do června 2000.

V rámci všech zkoumaných zemí od USA, Velké Británie a Japonska až po Turecko, Indii a Thajsko výzkum ukázal, že 1 z 10 uživatelů Internetu nakupuje jednou za měsíc on-line navíc k tomu, 15% uživatelů v globálu říká, že uvažovali o nakupování on-line, ale ještě to neuskutečnili.

Není překvapením, že v USA, kde je největší penetrace uživatelů Internetu (58% populace) je i nejvyšší procento on-line nakupujících. Více než 1 ze 4 (27%) uživatelů v USA nakupuje za měsíc on-line. Naopak 1% uživatelů je v Thajsku a na Novém Zélandu.

Další klíčová zjištění:

- 14% ze všech uživatelů v těchto zemích plánuje nakoupit on-line během následujících šesti měsíců
- 13% ze všech uživatelů si koupilo produkt nebo služby bez použití PC jako přímý výsledek informací získaných on-line
- téměř 3 z 10 (29%) uživatelů, kteří nakoupili on-line, koupili knihy
- 1 z 5 (20 %) koupil CD, či něco podobného

Ulf Andersen, ředitel strategického oddělení marketingu TNS Interactive říká: ”Jeden z klíčových důvodů je skutečnost, že Internet je stále pro mnoho uživatelů relativně novým kanálem a mnoho z nich je ještě skeptických, co se týká schopnosti doručování zboží, či služeb.”

“Některé e-commerce aktivity současně potřebují věnovat více pozornosti způsobu, jakým se prezentují zkušenosti s on-line nakupováním pro potencionální klienty.” Zdá se, že s růstem počtu uživatelů Internetu, bude signifikantně růst i počet on-line nakupujících. Výzkum též naznačuje, že kromě lokálních a regionálních rozdílů bude Internet brzy klíčovým médiem pro virtuální nakupování produktů, či služeb na všech klíčových trzích, včetně České republiky.

Jako dodatek ukazuje studie možnost tří úrovní Internetové penetrace:

Vysoká penetrace – země, kde více než 40% dospělé populace používá Internet: USA, Austrálie, Hong Kong, Nizozemí, Dánsko a Norsko;

Střední penetrace – kde 20-40% dospělé populace používá Internet: Velká Británie, Německo, Francie, Japonsko, Korea, Malajsie, Česká republika, Belgie, Singapur a Thajwan;

Nízká penetrace – kde méně než 20% dospělé populace používá Internet: Itálie, Španělsko, Indie, Indonésie, Slovenská republika, Portugalsko, Filipíny, Maďarsko, Thajsko, Polsko a Turecko

Současně se také ve výzkumu objevují lokální rozdíly v chování nakupujících po Internetu. Například v Indii 83% nakupujících nikdy nekupovalo on-line a nikdy neplánovali takový nákup v porovnání s 36% nakupujících v USA. Nákup potravin a smíšeného zboží on-line je nejvyšší v Hong Kongu (32% uživatelů), e-commerce v oblasti cestovního ruchu je nejvyšší ve Francii (44%) a on-line nákup toaletních potřeb a kosmetiky je nejvyšší v Japonsku (12%).

Ulf Andersen uzavírá: “Studie této hloubky a velikosti dává jasný a robustní obrázek hlavních trendů v rychle se vyvíjejícím trhu. Nicméně, také nabízí důležité pohledy dovnitř místních a regionálních trendů trhu mezi uživateli Internetu, kteří na oplátku dovolí agenturám plánovat on-line kampaně zaměřené na budoucnost.”

Česká republika je řazena na 8 místo mezi nakupujícími on-line ve 27 zemích v Evropě, Asii-Pacifiku a Severní Americe, kde se výzkum realizoval. Někteří (14%) z uživatelů Internetu v České republice koupili během posledního měsíce zboží či služby on-line. To je srovnatelné s průměrným on-line nakupováním uživatelů ve všech 27 zemích, které činí 10%.

Navíc zjištění indikují, že existuje význačný potenciál nárůstu on-line nakupování uživatelů Internetu v České republice (11%).

Další klíčová zjištění zahrnují:

- Ve všech zkoumaných zemích se pohybuje průměrné užívání Internetu kolem 27%, používání v České republice je 20%.
- 7% uživatelů v České republice plánuje nakupovat on-line v následujících šesti měsících.
- 8% uživatelů v České republice si koupilo produkt či služby bez použití PC jako přímý výsledek informací nalezených on-line.

Martin Hošek z TNS Interactive v ČR říká: “Tato zjištění jsou působivá. Naznačují, že potenciál pro on-line nakupování mezi existujícími uživateli Internetu v České republice se může reálně ve zcela relativně krátké době zdvojnásobit, pokud se ti uživatelé, kteří uvažují o nakupování on-line, ale neuskutečnili ho, stanou skutečnými zákazníky. Navíc mnoho uživatelů internetu získává informace on-line, ale nakupuje tradičním způsobem bez použití Internetu.”
Autor: Redakce
Datum: 27. července 2000





 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz  
 Seznam komentářů  
Vypsat
Od
Téma
Datum

Miloš Molnár
20 percent?
27.07.2000 07:30
Miloš Molnár
P.S.
27.07.2000 07:33
Pavel Hrůza
Re: P.S.
28.07.2000 07:44