Celosvětová studie odkrývá vysoký potenciál online nakupování
Studie Global eCommerce Report publikovaná včera agenturou Taylor Nelson Sofres (TNS) Interactive odkrývá mimo jiné rozsah, kam až se on-line nakupování stává signifikantní komponentou v nákupech produktů a služeb v České republice.
Výzkum, založený na více než 30.000 rozhovorech ve 27 zemích čtyř kontinentů, reprezentuje nový přístup k vývoji on line aktivit ve světě. Jedná se též o první komplexní studii trhu e-komerce, která dovoluje přímé srovnání zemí. Výzkum probíhal v době od dubna do června 2000.
V rámci všech zkoumaných zemí od USA, Velké Británie a Japonska až po Turecko, Indii a Thajsko výzkum ukázal, že 1 z 10 uživatelů Internetu nakupuje jednou za měsíc on-line navíc k tomu, 15% uživatelů v globálu říká, že uvažovali o nakupování on-line, ale ještě to neuskutečnili.
Není překvapením, že v USA, kde je největší penetrace uživatelů Internetu (58% populace) je i nejvyšší procento on-line nakupujících. Více než 1 ze 4 (27%) uživatelů v USA nakupuje za měsíc on-line. Naopak 1% uživatelů je v Thajsku a na Novém Zélandu.
Další klíčová zjištění:
- 14% ze všech uživatelů v těchto zemích plánuje nakoupit on-line během následujících šesti měsíců
- 13% ze všech uživatelů si koupilo produkt nebo služby bez použití PC jako přímý výsledek informací získaných on-line
- téměř 3 z 10 (29%) uživatelů, kteří nakoupili on-line, koupili knihy
- 1 z 5 (20 %) koupil CD, či něco podobného
Ulf Andersen, ředitel strategického oddělení marketingu TNS Interactive říká: ”Jeden z klíčových důvodů je skutečnost, že Internet je stále pro mnoho uživatelů relativně novým kanálem a mnoho z nich je ještě skeptických, co se týká schopnosti doručování zboží, či služeb.”
“Některé e-commerce aktivity současně potřebují věnovat více pozornosti způsobu, jakým se prezentují zkušenosti s on-line nakupováním pro potencionální klienty.” Zdá se, že s růstem počtu uživatelů Internetu, bude signifikantně růst i počet on-line nakupujících. Výzkum též naznačuje, že kromě lokálních a regionálních rozdílů bude Internet brzy klíčovým médiem pro virtuální nakupování produktů, či služeb na všech klíčových trzích, včetně České republiky.
Jako dodatek ukazuje studie možnost tří úrovní Internetové penetrace:
Vysoká penetrace – země, kde více než 40% dospělé populace používá Internet: USA, Austrálie, Hong Kong, Nizozemí, Dánsko a Norsko;
Střední penetrace – kde 20-40% dospělé populace používá Internet: Velká Británie, Německo, Francie, Japonsko, Korea, Malajsie, Česká republika, Belgie, Singapur a Thajwan;
Nízká penetrace – kde méně než 20% dospělé populace používá Internet: Itálie, Španělsko, Indie, Indonésie, Slovenská republika, Portugalsko, Filipíny, Maďarsko, Thajsko, Polsko a Turecko
Současně se také ve výzkumu objevují lokální rozdíly v chování nakupujících po Internetu. Například v Indii 83% nakupujících nikdy nekupovalo on-line a nikdy neplánovali takový nákup v porovnání s 36% nakupujících v USA. Nákup potravin a smíšeného zboží on-line je nejvyšší v Hong Kongu (32% uživatelů), e-commerce v oblasti cestovního ruchu je nejvyšší ve Francii (44%) a on-line nákup toaletních potřeb a kosmetiky je nejvyšší v Japonsku (12%).
Ulf Andersen uzavírá: “Studie této hloubky a velikosti dává jasný a robustní obrázek hlavních trendů v rychle se vyvíjejícím trhu. Nicméně, také nabízí důležité pohledy dovnitř místních a regionálních trendů trhu mezi uživateli Internetu, kteří na oplátku dovolí agenturám plánovat on-line kampaně zaměřené na budoucnost.”
Česká republika je řazena na 8 místo mezi nakupujícími on-line ve 27 zemích v Evropě, Asii-Pacifiku a Severní Americe, kde se výzkum realizoval. Někteří (14%) z uživatelů Internetu v České republice koupili během posledního měsíce zboží či služby on-line. To je srovnatelné s průměrným on-line nakupováním uživatelů ve všech 27 zemích, které činí 10%.
Navíc zjištění indikují, že existuje význačný potenciál nárůstu on-line nakupování uživatelů Internetu v České republice (11%).
Další klíčová zjištění zahrnují:
- Ve všech zkoumaných zemích se pohybuje průměrné užívání Internetu kolem 27%, používání v České republice je 20%.
- 7% uživatelů v České republice plánuje nakupovat on-line v následujících šesti měsících.
- 8% uživatelů v České republice si koupilo produkt či služby bez použití PC jako přímý výsledek informací nalezených on-line.
Martin Hošek z TNS Interactive v ČR říká: “Tato zjištění jsou působivá. Naznačují, že potenciál pro on-line nakupování mezi existujícími uživateli Internetu v České republice se může reálně ve zcela relativně krátké době zdvojnásobit, pokud se ti uživatelé, kteří uvažují o nakupování on-line, ale neuskutečnili ho, stanou skutečnými zákazníky. Navíc mnoho uživatelů internetu získává informace on-line, ale nakupuje tradičním způsobem bez použití Internetu.”
Autor: Redakce
Datum: 27. července 2000
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006