Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

UI: Na e-mailové dotazy nejlépe reagují internetové obchody

Výzkumná společnost United Interactive realizovala ve spolupráci s Asociací pro elektronickou komerci další kolo měření Email Response Index, které bylo tentokrát zaměřené na internetové B2C obchody.

Již počtvrté v letošním roce představila společnost United Interactive výsledky edice reportů - Email Response Index (ERI). "Oběťmi" výzkumu se tentokrát staly české e-komerce projekty, tedy projekty, které se zaměřují na poskytování zboží a služeb prostřednictvím Internetu pro koncové zákazníky (B2C). Na realizace průzkumu, který probíhal na přelomu května a června tohoto roku, se podílela také Asociace pro elektronickou komerci. Testováno bylo celkem 28 subjektů z 5 oblastí.

Průměrná hodnota ERI pro všechny testované společnosti dosáhla hodnoty 74,31. U jednotlivých kategorií byly průměrné hodnoty následující:

  • Cestovní kanceláře/agentury ERI=65,55
  • Společnosti obchodující s elektronikou ERI=80,67
  • IT společnosti ERI=76,81
  • Obchodní domy ERI=61,13
  • Prodej vstupenek ERI=87,39

Z těchto čísel je jasně vidět, že úroveň e-mailové komunikace se zákazníky ze strany testovaných firem ze segmentu e-komerce není nijak valná. Podobná úroveň on-line komunikace by se snad dala tolerovat u "kamenných" firem, ovšem v tomto případě se omluvit nedá. Ostatně Martin Hošek ze společnosti United Interactive se k výsledkům vyjádřil poměrně jednoznačně: "Jestli existuje oblast, ve které by měl zákaznický servis prostřednictvím emailu perfektně fungovat, pak je to právě oblast e-komerce. A jak je patrno z výsledků studie, mají ještě mnozí čeští provozovatelé on-line obchodů co zlepšovat..."

Výkonný ředitel APEK Nikola Rafaj v souvislosti s výzkumem navíc připomněl, že stále více českých zákazníků využívá ke komunikaci namísto telefonu právě elektronickou poštu a vcelku pochopitelně přitom očekávají "přiměřeně rychlou a kvalitní odpověď". "Výsledky měření proto přicházejí ve správnou chvíli a mohou obchodníkům pomoci v přípravě na nadcházející hlavní nákupní sezonu," dodal.


Výsledky jednotlivých testovaných společností


PořadíNázev společnostiERI
1.Internet Mall
93,28
2.TicketPro
93,28
3.Korunka
92,44
4.Kosmas
85,71
5.Elektrosvet.cz
84,87
6.Mironet
82,35
7.HiFiShop
81,51
8.Ticketstream
81,51
9.GTS international
81,09
10.Alzasoft
80,25
11.AZelektro
78,99
12.Shop.cz
78,15
13.Student Agency
77,31
14.eProton
77,31
15.Čedok
76,89
16.Zájezdy.cz
76,47
17.Letuška.cz
75,63
18.AutoCont
75,63
19.Dell
75,63
20.Kasa
73,11
21.Net Travel
71,43
22.HP
70,17
23.Eva.cz
63,03
24.Obchodní-dům.cz
63,03
25.InternetShops
59,66
26.Multimarket
59,66
27.123Shop
58,82
28.Nákupní dům
6,72
Průměrný Email Response Index
74,31


Co je ERI

Email Response Index (ERI) poskytuje relevantní informaci o tom, jak zodpovědně jednotlivé subjekty přistupují v rámci svých zákaznických center k problematice emailové komunikace se svými současnými či potenciálními zákazníky.

Výsledný index je kombinací informací o tom, zda testovaný subjekt reagoval na emailové dotazy, jaká byla rychlost reakce a jaká byla kvalita odpovědi. Maximální hodnota Email Response Indexu se rovná 100.

Autor: David Kozák
Datum: 15. července 2005



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz