Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

ERI české pojišťovny, podruhé

Agentura United Interactive publikovala další z edice svých reportů mapujících úroveň využití elektronické pošty ve firmách prostřednictvím tzv. Email Response Indexu. Tentokrát se firma zaměřila na české pojišťovny.

Průzkumy úrovně využití emailové komunikace prováděné společností United Interactive už patří tak říkajíc ke koloritu průzkumů českého internetu a dlužno dodat, že k velmi užitečnému koloritu, byť především pro testované subjekty. Podobně je tomu i v tomto případě, kdy bylo průzkumu podrobeno 25 českých pojišťoven. Podobně jako v předchozích několika zveřejněných výsledcích přitom byly pojišťovny testovány už podruhé (poprvé to bylo v prosinci 2003).


Hlavní zjištění:

  • průměrný ERI pro sektor pojišťoven v České republice dosáhl v říjnu hodnoty 70,9 (v prosinci 2003 dosahoval průměrný ERI hodnoty 68,3)
  • nejvyšší Email Response Index získala pojišťovna Kooperativa (ERI=90,3), která obsadila v první vlně výzkumu osmou příčku
  • na druhé pozici skočila s hodnotou ERI=87,4 Pojišťovna České spořitelny, třetí příčku pak obsadila Aviva životní pojišťovna společně s Evropskou životní pojišťovnou (ERI=86,6)
  • naopak, mezi nejslabší subjekty patří Česká pojišťovna s ERI=53,8, AIG pojišťovna (ERI=46,2) a nejhorší výsledný index náleží pojišťovně MAXIMA (ERI=36,1)
  • na všech 7 dotazů do 48 hodin od jejich odeslání nedokázala reagovat ani jedna z testovaných pojišťoven
  • na dotaz adresovaný v anglickém jazyce odpovědělo pouze 11 z celkového počtu 25 pojišťoven
  • přesto, že se zvýšil průměrný index celého odvětví, pouhých 11 pojišťoven se dokázalo v emailové komunikaci v porovnání s první vlnou zlepšit

PořadíNázev společnostiERI Index
1.Kooperativa pojišťovna
90,3
2.Pojišťovna České spořitelny
87,4
3.Aviva
86,6
Evropská životní pojišťovna
86,6
5.Česká podnikatelská pojišťovna
83,6
6.Nationale-Nederlanden
83,2
7.Credit Suisse
81,5
8.Exportní garanční a pojišťovací
78,6
9.ČSOB pojišťovna
76,9
10.Pojišťovna SLAVIA
76,5
11.Hasičská vzájemná pojišťovna
75,6
Komerční pojišťovna
75,6
Victoria - Volksbanken pojišťovna
75,6
14.ČESCOB
73,9
15.První americko-česká pojišťovna
73,1
16.Generali
72,3
17.Allianz pojišťovna
68,9
18.Cardif Pro Vita
65,5
19.Wüstenrot, životní pojišťovna
64,7
20.D.A.S. pojišťovna právní ochrany
59,7
21.Česká pojišťovna ZDRAVÍ
58,8
22.Uniqa
57,1
23.Česká pojišťovna
53,8
24.AIG Czech Republic
46,2
25.MAXIMA pojišťovna
36,1
TOTAL ERI pojišťovny průměr
70,9


Email Response Index

Email Response Index poskytuje relevantní informaci o tom, jak zodpovědně jednotlivé subjekty přistupují v rámci svých zákaznických center k problematice emailové komunikace se svými současnými či potenciálními zákazníky. Výsledný index je kombinací informací o tom, zda-li testovaný subjekt reagoval na emailové dotazy, jaká byla rychlost reakce a jaká byla kvalita odpovědi. Maximální hodnota Email Response Indexu se rovná 100.

Autor: David Kozák
Datum: 3. listopadu 2004



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz