Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Kdo získá na zásnubách HP a Compaq?

Ani týden po ohlášení fúze firem HP a Compaq do světa neprosáklo mnoho informací o konkrétních krocích, které budou následovat. Nejsdílnější byli představitelé obou společností na masívní tiskové konferenci, které se mohli účastnit také zahraniční novináři prostřednictvím telefonického spojení.

Představitelé české pobočky Hewlett-Packard na otázky ohledně dalších konkrétních kroků plynoucích z chystané fúze pouze odkazují na oficiální prohlášení.

Podle generálního ředitele společnosti Compaq Computer, s.r.o., Ing. Jana Zadáka, CSc. má fúze "dobrou" šanci projít antimonopolním řízením. Na naši otázku ohledně dalších kroků jeho společnosti odpověděl: "Tato otázka je příliš předčasná. Nejprve je třeba vyčkat rozhodnutí antimonopolních úřadů a akcionářů obou firem."

7. září společnost Compaq oznamuje významnou personální změnu ve vedení své české pobočky. Petr Svoboda nastoupil s platností od 1. září 2001 na pozici ABG (Access Business Group) Country Manager pro Českou republiku. V této pozici nahradí jednu z významných postav českého Compaqu, Jiřího Neužila, který stále u jejího zrodu. Z Compaqu odchází po sedmi letech. Zda má na tuto událost vliv radikální změna v situaci Compaqu asi ví jen zúčastnění.

I když podrobnější plány jednotlivých kroků fúze se teprve připravují (akce má začít počátkem příštího roku), zmíněná tisková konference lecos naznačila.

Společná vize

Carly Fiorina (CEO "nové" HP) mluvila o tom, že s Michaelem Capellasem (generální ředitel a předseda správní rady Compaq, nyní nový prezident HP) delší dobu sdílela společnou vizi o tom, kam IT trh spěje. Mluvili spolu o těchto záležitostech od první chvíle kdy se potkali.

Podle této vize se zákazníci přestávají zabývat technologiemi samotnými, a spíše než unifikované produkty hledají řešení. Zajímá je řešení, které přímo pomůže řešit jejich problémy a co nejdřív přinese viditelné finanční výhody. Budoucnost patří těm, kteří dokážou pokrýt komplexní potřeby klienta.

Přiznává, že nejvíc práce je čeká v oblasti služeb, softwaru, datových skladů. A právě v oblasti služeb může Compaq společné firmě mnohé nabídnout (HP mj. nemá e-komerční oddělení).

Firemní kultury

Mnozí se ptali, jak přijmou zákazníci a zaměstnanci dvou firem s odlišnými firemními kulturami sloučení tohoto kalibru. Podle Carly Fioriny nebude sloučení nijak násilné, neboť obě společnosti v posledních dvou letech zaměřili podobným směrem, šli za stejnými cíli a mají též velmi podobné vnitřní struktury.

Souhru obou týmů dokazuje také fakt, že ač spolu týmy obou firem pracovali několik měsíců, nedošlo prakticky k žádnému úniku informací o chystané fúzi.

Integrace samotná asi nebude nijak divoká. Nová společnost si nemůže dovolit riskovat ztrátu svých současných pozic, takže HP nějakou chvíli pojede dál jako HP, stejně tak Compaq bude ještě nějakou chvíli navenek tím čím v poslední době byl. Strategická rozhodnutí však budou obě části budoucího giganta sdílet a toto tato úroveň společného rozhodování se bude časem dostávat stále níž.

Přímý prodej, prodejní kanály

Nová společnost bude stavět jak na klasické distribuci prostřednictvím partnerů, tak na přímém prodeji (přímému prodeji PC vděčí za mnohé Dell, jeden z největších konkurentů nové společnosti v oblasti PC). V oblasti přímého prodeje toho v poslední době hodně udělal Compaq, ve snaze dohnat Dell. Podle Michaela Capellase připadá na straně Compaqu kolem 70% prodaných PC právě na přímý prodej.

V oblasti distribučních partnerů se HP chystá hrát mnohem agresivnější politiku.

Otázka firemních značek

Že jméno nové firmy bude Hewlett-Packard je dostatečně známo. Nové vedení hodlá používat pro některé produkty i značku Compaq, stejně jako některé známé značky, které dříve patřily Compaqu. S PC značky Compaq se však setkávat nebudeme.
Autor: Pavel Hrůza
Datum: 13. září 2001



 Profil autora  

Pavel Hrůza

Partner společnosti 24Snails.com Media Production.
Konzultant v oblasti webových služeb a marketingu.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz