Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

První výsledky internetového peoplemetru

Byla jen otázka času, kdy se v oblasti internetu zavede systém na měření aktivity uživatelů. Na podobném principu pracují peoplemetery, které sledují, na který program se v daném okamžiku divák dívá. Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) odstartovalo nový výzkum. Jeho název je Net Projekt a výsledky z měření budou použity k stimulování aktivit zadavatelů internetové reklamy.

Tím SPIR (Sdružení pro internetovou reklamu je organizace pro zadavatele reklamy a média, jejímž cílem je podpora a prosazování internetu jako plnohodnotného a perspektivního média.) očekává také zvýšení výnosů.

Respondenti výzkumu, který provádí Net-Market Research Alliance, jsou vybaveni měřícím softwarem, který monitoruje jejich internetové aktivity a sleduje, na které webové stránky se uživatelé připojují, kdy se připojují a odkud. Sotware nazvaný NETmeter odesílá v pravidelných intervalech informace o navštívených stránkách na server realizátora.

Pilotní období bylo ve znamení 678 instalací NETmeteru. Do Net projektu se tak přihlásilo 569 respondentů. A jaké jsou výsledky měření? Sedmdesát pět procent požadavků bylo zasláno na servery v doméně .cz. Zajímavá jsou i čísla, která uvádí, že průměrná žena odešle denně na server záznamy o 156 požadavcích. Průměrný muž odešle denně záznamy o 243 požadavcích.


Internetová aktivita respondentů během průměrného dne



První graf znázorňuje průměrnou aktivitu respondentů. Následující graf demonstruje intenzitu internetové aktivity. Zde je pro jednotlivé hodiny průměrného dne vynesen počet záznamů o požadavcích, které vznikly během této hodiny.





Intenzita internetové aktivity o průměrném víkendu

Mnohem zajímavější údaje pak přináší další graf, který znázorňuje intenzitu aktivity během průměrného víkendu.





Sociální postavení nehraje v připojení k internetu žádnou roli

Na velikosti příjmů z hlediska připojení k internetu nezáleží. Následující graf nabízí téměř shodující se linky, které mapují počet požadavků respondenta během dne.





Ženy v poledne, muži večer

V jakých hodinách užívají internet ženy, a v jakých muži? Z údaju v grafu lze zjistit, že ženy užívají internetu nejvíce mezi desátou a dvanáctou hodinou. Zcela jistě za to mohou jejich oblíbené diety, kvůli kterým nechodí na obědy. Muži naopak nejvíce používají internet ve večerních hodinách.





Vzdělání hraje velkou roli

Vzdělaní lidé, tedy ti, kteří mají střední nebo vysokou školu využívají internet po celý den vyrovnaně. U uživatelů se základním vzděláním a vyučením se požadavky zvyšují v době oběda a ve večerních hodinách.




Podle výše uvedených informací lze zjistit, že přístup k internetu mají velmi rozdílní lidé. “V období leden – březen tohoto roku se podařilo získat celkem 2882 osob, které závazně potvrdily svou účast v projektu a vytvořily základní měřený vzorek (panel). V současné době probíhá postupné zapojování panelistů do projektu,” dodal předseda SPIRu Marek Antoš.
Autor: Jiří Juránek
Datum: 30. května 2001



 Profil autora  

Jiří Juránek



 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz  
 Seznam komentářů  
Vypsat
Od
Téma
Datum

turby
SPATNE VYSLEDKY !!!!
08.06.2001 09:40