28% uživatelů Sítě v ČR je ochotno za informace platit
Celkem 52 procent uživatelů Internetu si myslí, že reklama na webu má smysl a dalších 13 procent jí přisuzuje revoluční význam. Zbylých 35 procent respondentů považuje internetovou reklamu pouze za doplněk inzerce v klasických médiích. Vyplývá to z průzkumu Asociace poskytovatelů obsahu sítě Internet (APO), uspořádaného v druhé polovině letošního roku.
Z průzkumu dále plyne, že necelých třicet procent uživatelů sítě je ochotna za informace platit, celá polovina je spíše rozhodnuta za informace neplatit a 15 procent platit rozhodně nechce.
Největším problémem při využití Internetu je pro 51 procent odpovídajících rychlost spojení, 26 procent respondentů vidí problém v poplatcích za připojení a pro 15 procent lidí je Internet nepřehledný.
Celých 60 procent dotázaných používá Internet k práci, 27 procent ke vzdělávání a 13 procent pro zábavu. Dvě třetiny lidí využívají síť v práci, 21 procent doma a 11 procent ve škole. Uživateli Internetu jsou z 88 procent muži, kterým je ze tří čtvrtin více než 20 a méně než 40 let. Vysokoškoláci tvoří 39 procent uživatelů a středoškoláci 59 procent. Necelá třetina uživatelů jsou počítačoví specialisté, 19 procent studenti a 16 procent střední manažeři.
Plné výsledky ankety Asociace poskytovatelů obsahu sítě Internet
(2. polovina roku 1998)
Počet respondentů 1821
|
Autor: Redakce
Datum: 22. listopadu 1998
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006