Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

28% uživatelů Sítě v ČR je ochotno za informace platit

Celkem 52 procent uživatelů Internetu si myslí, že reklama na webu má smysl a dalších 13 procent jí přisuzuje revoluční význam. Zbylých 35 procent respondentů považuje internetovou reklamu pouze za doplněk inzerce v klasických médiích. Vyplývá to z průzkumu Asociace poskytovatelů obsahu sítě Internet (APO), uspořádaného v druhé polovině letošního roku.

Z průzkumu dále plyne, že necelých třicet procent uživatelů sítě je ochotna za informace platit, celá polovina je spíše rozhodnuta za informace neplatit a 15 procent platit rozhodně nechce.

Největším problémem při využití Internetu je pro 51 procent odpovídajících rychlost spojení, 26 procent respondentů vidí problém v poplatcích za připojení a pro 15 procent lidí je Internet nepřehledný.

Celých 60 procent dotázaných používá Internet k práci, 27 procent ke vzdělávání a 13 procent pro zábavu. Dvě třetiny lidí využívají síť v práci, 21 procent doma a 11 procent ve škole. Uživateli Internetu jsou z 88 procent muži, kterým je ze tří čtvrtin více než 20 a méně než 40 let. Vysokoškoláci tvoří 39 procent uživatelů a středoškoláci 59 procent. Necelá třetina uživatelů jsou počítačoví specialisté, 19 procent studenti a 16 procent střední manažeři.


Plné výsledky ankety Asociace poskytovatelů obsahu sítě Internet
(2. polovina roku 1998)
Počet respondentů 1821

Pohlaví (celkem 1 714 odpovědí)
Počet
Poměr
Ženy
205
12%
Muži
1509
88%
   
Věk (celkem 1 714 odpovědí)  
do 20 let
121
7%
20 - 40 let
1 301
76%
40 - 50 let
220
13%
50 - 60 let
42
2%
více než 61 let
30
2%
   
Vzdělání (celkem 1 815 odpovědí)  
ZS
28
2%
SS
1078
59%
VS
709
39%
   
Zaměření (celkem 1 717 odpovědí)  
Student
324
19%
Str. manažer
276
16%
Vys. manažer
148
9%
Specialista
534
31%
Jiné
437
25%
   
Rozhodovací pravmoc při nákupu IT
(celkem 535 odpovědí)
  
Ano
535
29%
   
Výše příjmů (celkem 1 713 odpovědí)  
  do 10 000 Kč
566
33%
  do 15 000 Kč
391
23%
  do 25 000 Kč
443
26%
nad 25 000 Kč
313
18%
   
Kde převážně používáte internet
(celkem 1 717 odpovědí)
  
Ve škole
192
11%
V zaměstnání
1 170
68%
Doma
355
21%
   
Největší problém při využití internetu (celkem 1 717 odpovědí)  
Poplatky za připojení
447
26%
Nepřehlednost
263
15%
Rychlost spojení
868
51%
Jiné
139
8%
   
K čemu využíváte informace z internetu (celkem 1 717 odpovědí)  
K práci
1 025
60%
K vzdělávání
462
27%
Pro zábavu
230
13%
   
Jste ochoten za informace na internetu platit (celkem 1 716 odpovědí)  
Ano
478
28%
Spíš ne
882
51%
Ne
260
15%
Jsem za ně ochoten poskytnout osobní data
96
6%
   
Klikáte na reklamní pruhy ?
(celkem 1 716 odpovědí)
  
Ano
278
16%
Ne
427
25%
Občas
1011
59%
   
Co soudíte o účinnosti reklamy na internetu (celkem 1 715 odpovědí)  
Má svůj smysl
896
52%
Naprosto revoluční
229
13%
Je pouze doplněním inzerve v klasických médiích
270
16%
Spíše neúčinná
136
8%
Nemohu posoudit
184
11%

Autor: Redakce
Datum: 22. listopadu 1998





 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz