Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Uživatele internetu zajímá především jednoduchost zpracování a rychlost načítání

Jste majitelem webové stránky nebo internetového obchodu? Pokud ano, jistě už vás zajímalo, co návštěvníkům vašich stránek nejvíce vadí. Výzkum společnosti Andersen (dříve Arthur Andersen) zjistil, že celých osmdesát tři procent uživatelů internetu opustí webovou stránku, pokud musejí příliš “klikat” myší, aby nalezli hledanou informaci.

Výzkum se uskutečnil na začátku měsíce dubna a zúčastnilo se ho devět set devadesát respondentů, respektive uživatelů internetu. Společnost zjišťovala názory v oblasti designu webových stránek. Posuzován byl i význam jednotlivých formálních a obsahových prvků pro oblíbenost serveru, příčiny či následky nelibosti z návštěvy internetových stránek a představy uživatelů o ideální podobě stránek.

Uživatelé upřednostňují jednoduchost
Jako provozovatel webové stránky by si každý měl dávat podle průzkumu především na jednoduchost navigace. Zde lze použít také oblíbený výraz intuitivní ovládání, nad kterým člověk nemusí příliš přemýšlet. Logicky také každý uživatel vyžaduje od stránky rychlost načítání. Toto vyžaduje celých šedesát sedm procent z dotázaných. Oblíbenosti internetové stránky přidává také kvalita obsahu, pravidelná aktualizace, struktura obsahu či vyhledávací systém. Respondenti nemusejí na stránkách vidět animace a ani je údajně nezajímá zábava.


Uživatelé nechtějí příliš “klikat”
Podle údajů z průzkumu osmdesát procent uživatelů opustí internetovou stránku, pokud se jim zdá, že jejich hledání nevede k cíli. Druhou nejobvyklejší činností ze surfování po serveru je s pouhými třinácti procenty použití vyhledávacího systému přístupného na stránce. Pokud uživatel věří, že mu vyhledávání pomůže najít snadnější cestu k nalezení určité informace, může být zklamán, pokud vyhledávací systém nepomůže. V takovém případě se na takovou stránku vrátí jen ztěží.

Uživatelsky přátelský server si respondenti vybírají podle kvality
Uživatelsky přátelská webová stránka musí mít opět jednoduchou navigaci. U těchto stránek však uživatelé před rychlostí načítání upřednostňují především kvalitu obsahu. Možnost personalizace uvítá šestnáct procent z respondentů. Uživatelé těchto serverů neberou ohledy na estetičnost a kvantitu obsahu. Zde by tak webmasteři měli dávat pozor na to, co na své stránky dávají.


Klíčové charakteristiky user-friendly informačního serveru:


Co vede uživatele ke koupi zboží na internetu?
Nakupování na internetu se stává čím dál tím více módní záležitostí. Celých šedesát osm procent z dotázaných chce především podat co nejjednodušší objednávku. Šedesát pět procent uživatelů dbá na míru zabezpečení. V internetových obchodech návštěvníky zajímají také informace o zboží a zákaznická služba. Zákazníky absolutně nezajímá zábava na těchto stránkách a layout hlavní stránky.


Personalizované stránky si chtějí uživatelé přizpůsobit svým potřebám
Padesát čtyři procent uživatelů využívá možnosti si přizpůsobit stránku osobním potřebám. Zajímavý je také údaj, že většina z nich si aktualizuje svá osobní nastavení nejméně jednou za čtvrt roku. Pilnější uživatelé si však ve dvaceti čtyřech procentech aktualizují nastavení jednou za měsíc.


Frekvence aktualizace personalizovaných webových stránek uživateli:


Andersen

Společnost Andersen, do března 2001 známá jako Arthur Andersen (připomínáme že podobně se Andersen Consulting přejmenoval na Accenture), poskytuje v osmdesáti čtyř zemích světa poradenské služby v oblasti auditu, daňového a podnikatelského poradenství a v oblasti podnikových financí. Společnost je součástí mezinárodní poradenské sítě Andersen Worldwide. Za rok 2000 činily její celosvětové výnosy přes osm miliard amerických dolarů.
Autor: Jiří Juránek
Datum: 18. května 2001



 Profil autora  

Jiří Juránek



 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz