Je e-komerce opravdu globální?
Pokud by se na internetu dalo najít něco nevyhovujícího, tak bychom možná docela často slyšeli, že je z velké části jen pro lidi ovládající angličtinu.
Přestože se počet "neanglických" projektů a stránek neustále zvyšuje, je zřejmé, že e-komerce je hlavně záležitostí severní Ameriky, Evropy a pacifiské části Asie. Podle společnosti Computer Economics právě tyto tři hlavní trhy e-komerce i letos získají absolutní většinu z
globálního pohledu - celých 94 procent. Pokud se naplní odhady, tak by měla situace zůstat stejná až do roku 2003, kdy celosvětový total pro Ameriku, Evropu a Asii bude činit 93 procent. Ještě dominantnější situace pak bude v oblasti B2C, kde by podíl na celkovém trhu měl činit 99.9 procenta. Renomovaná Forrest Research zase tvrdí, že pouze malé procento těch Evropanů, kteří mají přístup na internet, skutečně využívá služby e-komerce.
Hlavním důvodem je prý nedůvěra a jak již bylo zmíněno, také problém pro neanglicky mluvící uživatele. Na základě průzkumu, který byl
proveden loni na podzim, pouze 10 procent Evropanů je ochotno nakupovat online. Nejsilnější pozici má e-komerce tradičně ve Švédsku, kde 14 procent uživatelů někdy navštívilo stránky s nabídkou zboží, přičemž více než 50 procent si něco koupilo. Nejméně se e-komerci pro změnu daří ve Francii, kde online nákup zkusila pouhá 2 procenta uživatelů.
Autor: Redakce
Datum: 23. února 2000
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006