Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Proužková reklama funguje!

Koncem listopadu vydala společnost Andersen Consulting studii, podle níž, navzdory obecnému názoru, z mnoha stran opovrhovaná proužková reklama JE účinná. Tento způsob reklamy je ve skutečnosti hlavní silou stojící za uskutečňováním online obchodů, mnohem více než televizní nebo rozhlasová reklama.

25% z 1500 dotázaných uvedlo, že se k navštívení stránek a uskutečnění nákupu rozhodlo po shlédnutí banneru.

Bannery jsou hnací silou prodeje

Tato fakta jsou silným signálem pro online prodejce a vrací úder konvenčním představám. - 25% lidí které Andersen Consulting označili jako "zkušené uživatelé internetu" uvedlo, že proužková reklama je přivedla k uskutečnění online nákupu. Překvapivě tak předčila tiskovou reklamu se 14%, televizní reklamu s 11%, rozhlasovou reklamu se 4% a billboardy s také 4%.

Jedním z dalších překvapení studie je fakt, že ačkoli velká část proužkových reklam poukazuje na výhodnou cenu zboží, jen méně než polovina dotázaných uvedla cenu jako hlavní důvod k uskutečnění nákupu. Jako významnější důvody zákazníci uvedli pohodlí, úsporu času a bezpečí.

"Propagování bombasticky nízkých cen nezajistí prodeje nebo opakované obchody. Nakupující požadují úplný servis - od prvního kliknutí až po dodávku domů," říká Mary Tolanová z Andersen Consulting. "Zákazníci chtějí mít možnost vrátit zboží a nechtějí platit za dodání, což napovídá kam zaměřit marketingové úsilí. Obchodníci mohou buď donekonečna propagovat snižování cen, nebo nabídnout sofistikované služby, poskytující zákazníkům skutečné výhody a obchodníkům skutečné zisky."

Uživatelé internetu nakupují tuto sezónu více

Studie uvadí, že tuto vánoční sezónu 82% "zkušených" internetových uživatelů používá internet k online nákupu dárků. Pro srovnání, minulý rok to bylo 56%. Navíc, 55% dotázaných uvedlo že uskuteční letos nejméně jeden sezónní nákup (loni 37%) 58% všech zákazníků nakupujících online uvádí, že stráví méně času tradičním nakupováním v obchodních domech, prostřednictvím katalogů, ve prospěch nákupů na internetu.

Obchodníci nabízející personalizované rady a návrhy na dárky se setkají s velkou odezvou zákazníků a mají možnost takto získat jejich důvěru a věrnost.

Jen 34% zákazníků uvedlo že ví co bude tuto sezónu na internetu nakupovat, 63% uvedlo že mají nějakou představu o dárku, který chtějí koupit, ale neví co přesně koupí.

Zpráva dále uvádí, "Prodejci, kteří chtějí získat jméno v této klíčové sezóně, musí poskytovat nejkvalitnější služby a jedinečné zboží pokud chtějí získat zákazníky a udržet si je."

Respondenti uvedli následující kritéria pro výběr místa svých nákupů:

80% se chystá použít obchody poskytující hodnotné zboží
74% dává přednost snadno ovladatelným a pohodlným aplikacím
65% chce nakupovat v obchodech které mají zboží na skladě a poskytují velmi
rychlé doručení
64% bude navštěvovat obchody s velkým výběrem rozmanitého zboží.

Studie dále uvádí nejčastější důvody, které odrazují od nakupování na internetu. Mimo často zmiňovanou bezpečnost a utajení osobních údajů, uvádějí odpůrci online nákupů následující důvody:

46% má strach o možnost vrácení nechtěného zboží
44% dává přednost charakteru nakupování v klasických "kamenných" obchodech
42% uvádí že oline obchody potřebují příliš mnoho informací k vyřízení
objednávky
41% nechce platit za dodání.

"Prodejní místa jsou posuzována více podle celkové způsobilosti, než podle skvělého designu a účinné reklamy.", uvádí Mary Tolanová. "Služby jsou stále důležité, jak pro online prodejce, tak pro klasické obchodníky. Kouzlo je v tom, co se děje po vyřízení objednávky: přítomnost zboží na skladě, schopnost rychlé dodávky, a uživatelská podpora po zakoupení zboží, to vše rozhodne o přežití jednotlivých internetových obchodů."

Celkově se začína projevovat to, co už dávno znají přímí prodejci (viz např. TELESHOPING), kteří díky okamžité zpětné vazbě mají přesnější představu o reakcích zákazníků a mohou na ně rychleji reagovat: Důležité jsou co největší pohodlí a jednoduchost obchodu, podpořené dostatečnými zárukami.

(Použity materiály z eMarketer)
Autor: Pavel Hrůza
Datum: 15. prosince 1999



 Profil autora  

Pavel Hrůza

Partner společnosti 24Snails.com Media Production.
Konzultant v oblasti webových služeb a marketingu.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz