Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

IBM AS 400 – kdo na její místo?

Úspěch na poli vývoji a prodeje software spolu s masivním nástupem firem etablujících se v oblasti e-komerce vedl IBM k revolučnímu oznámení změny strategie, když na začátku minulého týdne ohlásila odklon od hardwarové platformy.

Uvolněné kapacity hodlá přeorientovat tak, aby se stala ve světě předním dodavatelem počítačových služeb, softwaru a technologických komponentů.

V IBM zřejmě zaveleli k frontálnímu útoku na přední pozice elektronického obchodu a s tím souvisejícího vývoje programů a služeb. IBM například před několika dny oznámila, že má velký zájem o koupi americké společnosti Sequent Computer Systems, na níž ji především láká její sofistikovaně řešený software určený k řízení klíčových obchodních operací. Těch 810 miliónů dolarů v IBM ani nepocítí, zato se podstatně urychlí vývoj specializovaných serverů určených pro elektronický obchod. Jako klíč do zámku, jako kamínek do mozaiky pak zapadá poněkud překvapivé ohlášení vstupu IBM do aliance s francouzským maloobchodním řetězcem Galeries Lafayette. Společný podnik tvořený oběma poněkud nesourodými firmami bude mít strategický úkol prostřednictvím elektronického obchodování nabídnout maloobchodníkům v Evropě řešení pro budoucí rozvoj jejich firem.

Hrozivá technologická ztráta a nástup amerických a japonských virtuálních obchodních aliancí nutí byznysmany země Evropské unie k opuštění pasivního postoje vůči dění v jejich oboru. Výrobci hardwaru se zase cítí ohroženi předpověďmi úbytku zakázek danou nasycenností trhu a fenoménem Y2K. Řešení se nabízí v sektoru služeb, který roste v celém spektru a u kterého se analytici shodují, že bude v příštím desetiletí nejdynamičtěji se rozvíjející oblastí hlavně díky změnám, které přinášejí a přinesou moderní technologie z oblastí telekomunikací a informatiky. V IBM se už několikrát svým laxním postojem vůči požadavkům na trhu IT pekelně spálili, ale tentokrát zareagovali rychle: pokud bude jejich podnik s Lafayette úspěšný, pak milarda eur, kterou zde hodlají investovat do informačního systému, se jim v budoucnu bohatě vrátí v zakázkách od evropských maloobchodníků. Pokud by to dopadalo ne zrovna podle jejich představ, tak zkušenosti ( i negativní ), které zde vytěží, se stejně v penězích vyčíslit nedají. A tím, že ve společném podniku mají Američané majoritní podíl, je dána i pojistka pro případ, že by se snad bývalí prodejci IBM AS 400 neuměli ve virtuálních koloniálech jaksepatří otáčet….
Autor: Leoš Prušvic
Datum: 26. července 1999



 Profil autora  

Leoš Prušvic

Výkonný ředitel APEK
Publicista


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz