Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Český Internet vzrostl o padesát procent a je to stále málo

Lidé podnikající na Internetu kalkulují jasnou rovnici - více uživatelů, více zákazníků, více prodaného zboží, avšak její řešení prozatím nedosáhlo jednoznačně uspokojivého výsledku. Předchozí tvrzení dokládají statistiky českého Internetu zveřejněné na stránkách akce Březen měsíc Internetu 99 .

Ačkoliv počet připojených počítačů na českém Internetu vzrost o polovinu nepředstavuje toto tempo růstu v porovnání s ostatními evropskými zeměmi nic výjimečného. V pomyslném žebříčku zemí zkolonizovaných Internetem obsadila česká republika 19. místo stejně jako v loňském roce, hodnocen byl počet počítačů připadajících na tisíc obyvatel. Pro zajímavost k pátému lednu bylo v ČR připojeno 86 482 strojů. Vlastní zkušenost z Internetem má přibližně 13 procent populace v ČR. Dalších 35 procent obyvatel přestože s Internetem ještě nepracovala projevuje o setkání s ním zájem.

Komercionalizace Internetu se výrazněji začíná projevovat v oblasti reklamy, objem obratu z vystavených banerů je odhadován na 35 milionů korun za loňský rok. Pro mnohé servery se stává reklama významný zdrojem příjmů. Osvědčuje se bezplatná výměnná reklama, která přivádí návštěvníky i malým obchodníkům. Internet se podstatně změnil po technologické stránce, zlepšila se jeho infrastruktura, přibylo poskytovatelů připojení a zkvalitnili se jejich služby. V současnosti působí na českém trhu okolo 300 poskytovatelů ve 150 městech. Prakticky z celé republiky je možné připojit se za místní telefonické poplatky, což pře rokem nebylo samozřejmostí. Téměř kompletní je propojení tuzemských sítí a pryč je doba pomalu tekoucích dat mezi dvěma sousedními místy přes celý svět.

Po technologické stránce Internet vyzrává, k tomu aby se stal opravdovým obchodním médiem, ale vyzrává k tomuto i vědomí jeho uživatelů? Z průzkumu vyplývá, že 82 procent uživatelů vnímá Internet jako zdroj informací a 55 jako komunikační prostředek. Pro obchodníky může být zajímavé, že na opačném konci statistiky se ocitl Internet jako prostředek pro obchodování, tímto způsobem jej vnímá pouhých osmnáct procent uživatelů. Internet jako obchodní médium se v českých zemích dostává pod kůži jeho uživatelů pozvolna.
Autor: Petr Piňos
Datum: 30. března 1999



 Profil autora  

Petr Piňos



 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz