Evropská e-komerce v hlavním proudu
Vše nasvědčuje tomu, že rok 1999 znamenal pro evropskou e-komerci zásadní průlom.
Zpráva společnosti International Data Corp. (IDC) uvádí, že každý čtvrtý obyvatel západní Evropy použil během posledních třech měsíců Internet nejméně jednou. 5% celkové populace dospělých západních Evropanů během posledních tří měsíců nakupovalo online prostřednictvím internetu.
I když se dá předpokládat, že část dotázaných nakupovala poprvé a spíše "pokusně", výzkumy a hospodářské výsledky firem zabývajících se e-komercí jasně ukazují, že internet je třeba brát jako plnoprávné obchodní médium.
IDC dále uvádí že jen čtvrtina uživatelů internetu v Evropě používá web půl hodiny a více denně. Ukazuje se že evropská internetová kultura je oproti Americké více zaměřena na účelové používání internetu než na spontanní surfování. Jako jeden z hlavních důvodů jsou uvedeny relativně vysoké ceny telefonního připojení v Evropě.
Překvapivě, při nakupování dělá Evropanům větší starost důvěra v online placení než cena a dodací lhůty.
Více informací o průzkumu IDC je k dispozici na http://idc.com/Spot/Content/eurointer.htm.
Autor: Redakce
Datum: 14. ledna 2000
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006