Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Další evropský e-obchod končí

Clickmango.com, celebritami podporovaný britský online obchod s kosmetickým zdravotním zbožím je nucen ukončit svou činnost. Nedávno oznámil krach rovněž britský obchod Boo.com

Clickmango.com zavře své dveře v září, pouhé tři měsíce od zprovoznění obchodu. Důvodem je chybějící překlenovací úvěr ve výši 300 000 GBP od hlavního investora Atlas Venture, potřebná na financování obchodu na další čtvrtletí. Také se nepodařilo shromáždit 10 milionů GBP, potřebných k vytvoření příjmů a zisku, které byly součástí dlouhodobého plánu ze strany Atlas Venture.

"Nevěřili jsme, že by jim překlenovací úvěr z dlouhodobého hlediska pomohl nashromáždit potřebný kapitál k udržení stabilního byznysu." řekl představitel Atlas Venture Rob Zagelaar. Dále uvedl že atmosféra není příznivá pro investice do produktů zdravotní péče, obzvláště když podobné firmy v USA jsou v současné době velmi málo oceňovány. V této atmosféře by šlo jen ztěží vybudovat obchodní model, se kterým Clickmango.com počítalo.

Ještě na podzim měl obchod skvělé vyhlídky. Jeho zakladatelé Toby Rowland a Robert Norton přišli ze špičkových firem: Rowland z Walt Disney, Norton pracoval pro francouzský start-up Nomad.fr a vedl e-komerční odělení britské divize AOL. Atlas Venture poskytl zhruba 2.5 milionu GBP, dalšího půl milionu liber dali Rothschildovi.

Na rozdíl od Boo.com, Clickmango budilo dojem že jde správným směrem. Od podobných obchodů ji odlišovala i podpora britské televizní hvězdy Joanny Lumley, která měla v Clickmango malý podíl, a posloužila obchodu mimo jiné jako mluvčí. Také dosavadní výsledky byly celkem slibné: 750 000 zobrazených stran za měsíc, roční prodej za 100 000 liber. Přičemž prodej rostl o 20% týdně.

Současná atmosféra ve sférách rizikových invostorů však dot-com firmám velmi nesvědčí. Firmy musí přicházet z něčím co ještě na internetu neexistuje, aby získaly zájem investorů. Toto Clickmango nabídnout nemohl. Podle Roba Zagelaara je to vsak cyklický děj, který je výsledkem velké volality na tomto trhu. Jistě přijde opět čas kdy budou investoři považovat internetové firmy za podhodnocené, a budou investovat, stejně jak se to stalo v oblasti biotechnologie. Kdy však tento čas přijde je těžké odhadnout.
Autor: Redakce
Datum: 3. srpna 2000





 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz