Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

E-komerce výhledově

Společnost Accenture právě vydala novou studii eEurope Report, která naznačuje nové trendy oblasti eCommerce. Přináší také zajímavá čísla. Investice do e-komerčních aktivit v Evropě v příštím roce vzrostou o 15%. Mimochodem, víte co znamenají termíny uCommerce a tCommerce?

Než přejdeme k trendům a číslům samotným, musíme si obohatit slovník o několik výrazů, které pro nás v Accenture připravili:

uCommerce - Accenture se přiklání k již dříve vyřčené teorii, podle které e-komerce (e-commerce) pronikne do všech oblastí a na všechny média, čímž se transformuje na "všeobjímající" komerci bez 'e'. Accenture pro ni používá výraz uCommerce (ubiquitous commerce), čili komerce, která se děje neustále mezi lidmi, firmami, objekty. Zahrnuje e-komerci, m-komerci, t-komerci a všechny ostatní -komerce. Je stále s námi, vždy ve střehu. Je to neustálý, neohraničený proud komunikací, obsahu služeb mezi firmami, jejími zákazníky, dodavateli, produkty:

Silent Commerce, tichá komerce - Silent Commerce využívá mikroprocesory a senzory aby přetvořila běžné věci v inteligentní a interaktivní objekty. Pokud se skloubí s internetovým spojením, vzniká nová infrastruktura pro sběr dat a poskytovaní služeb prostřednictvím objektů každodenní potřeby. Už jste slyšeli o ledničce připojené na internet? Patří sem také např. různé inteligentní systémy známé z moderních automobilů Tento druh komerce se nazývá "tichý", protože pracuje a komunikuje bez působení člověka.

Další termíny jen v krátkosti: tCommerce - televizní komerce, vCommerce (Voice Commerce) komerce hlasových služeb.

Studie eEurope Report vychází z průzkumu mezi osmi sty odpovědnými zástupci společností z 25 zemí Evropy, Asie a USA. V tříletém výhledu bude nejvíce společností investovat do komerčního využití bezdrátových technologií.


U-komeční aktivity, které evropské společnosti začnou během tří let:




Podle Accenture 51% firem uvedlo že plánují start e-commerce aktivit v intervalu následujících tří let, 29% začne následující rok a 20% další rok. Nejvíce z těchto plánů bude těžit oddělení prodeje a marketingu.


Obory byznysu které nejvíce využívají e-komerce:



Jaký bude letos celkový obrat B2C e-komerce v Evropě? Názory se různí. Podle eMarketeru, který má přístup k celé řadě výzkumů to bude sotva 16.5 miliard USD. IDC nabízí mnohem optimističtější předpoklad: 24.6 miliard USD. Mezi nejvyšším a nejnižším odhadem je značný rozdíl, e-komerce.cz se přiklání k odhadu eMarketeru.


Předpovědi obratu e-komerce:



Poměrně významný růst vykazuje také česká B2C. Zatímco v roce 2000 byl její obrat 40 milionů USD, o čtyři roky později by to měla být miliarda.


Obrat české B2C e-komerce (v milionech USD):


(Bližší údaje o číslech a trendech české e-komerce jsou k dispozici ve studii E-commerce in the Czech Republic)

I když se růst branže zpomalil, zůstává pořád slibný. Stále působíme v jednom z nejperspektivnějších oborů :-)
Autor: Pavel Hrůza
Datum: 24. října 2001



 Profil autora  

Pavel Hrůza

Partner společnosti 24Snails.com Media Production.
Konzultant v oblasti webových služeb a marketingu.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz