Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

eReklama.cz míří vysoko

Minulý měsíc ohlásil server provozující výměnnou bannerovou reklamu eReklama.cz vstup investora, kterým je společnost B2B Marketplaces s.r.o.. Na podrobnosti uzavřené smlouvy a na další strategii projektu jsme se v poněkud neformálním rozhovoru poptali bývalého majitele serveru, pana Bárty.

3.7. 2000 došlo k odkoupení majoritního podílu v eReklamě společností B2B MARKETPLACES s.r.o., cena nebyla zveřejněna. Bývalý majitel, Jan Barta, se rozhodl vzdát se svého majoritního podílu kvůli přiostřujícímu se konkurenčnímu boji na poli internetové reklamy a nedostatku kapitálu pro rychlejší rozvoj služeb. "Pan Barta zůstává ve vedení eReklamy, pouze došlo k převodu majetkového podílu", zdůraznil tiskový mluvčí B2B MARKETPLACES s.r.o. Martin Pejša. Prioritou eReklamy se nyní stává rozvoj služeb, vývoj nových produktů a uzavírání strategických marketingových aliancí s partnery. eReklama se chce vyprofilovat jako něco jiného než klasické směnné systémy a najít si své místo na trhu.

B2B MARKETPLACES tímto ohlašují vstup na trh business-to-business obchodování, který byl dlouho utajován. "Snažili jsme se pracovat ve stealth mode jak to jen nejdéle šlo", říká vedení B2B MARKETPLACES, důvod ještě zůstane na čas tajností. Firemní strategie bude odhalena na začátku září.

Tolik vydaná tisková zpráva.

Zeptali jsme se pana Barty na dosavadní činnost serveru eReklama:

"eReklama vznikla někdy kolem 15.1. 2000. Za dobu své existence si vytvořila poměrně slušnou členskou základnu a dnes servírujeme průměrně přes 150 tisíc bannerů, ikonek a čtverců denně. (BillBoard.cz 3 729 244, Mr.Linx 1 849 636, zdroj iAUDIT/červen 2000 pozn. red.)

Máme unikátní službu multicode, která umožňuje členům měřit návštěvnost na každé stránce zvlášť. Jinak zatím žádné výraznější lepší věci než konkurence nemáme, všechno přijde s novou verzí."

Co Vás vedlo k prodeji svého podílu v eReklamě?

"Bylo víc aspektů. Jeden byl, že jsme opravdu neměli dost peněz na to, abychom konkurovali těm větším, kteří si mohou dovolit tým pěti vývojářů na full-time (teď už budeme moci). Další je, že jsem dostal nabidku pracovat v B2B Marketplaces spolu s akciovými obcemi ve firmě. Ja se B2B věnuju už přes dva roky od dob kdy jsem pracoval v investičním oddělení Barclays Bank (zaměření hlavně na internet a technickou analýzu) z hlediska investičního, teď budu mít možnost vyzkoušet si to na "vlastní kůži" v dynamický firmě."

Měl jste více nabídek?

Průměrně každý týden jsem dostával nabídky od nějakých pofiderních investorů, že eReklamu koupí za 100 tisíc. To jsem samozřejmě odmítl. B2B Marketplaces byla první firmou, která předložila atraktivní kupní smlouvu "na stůl", tak jsem podepsal. Cenu bych nechtel zveřejňovat."

Ani řádově?

"Tu cenu bych nechtěl blíže specifikovat, byla ale slušná."

Můžete sdělit bližší informace o smlouvě mezi Vámi a B2B Marketplaces?

"Jak už jsem zmínil, dostal jsem podíl ve firmě B2B Marketplaces, samozřejmě i nějaké peníze (ne moc zvykem v internetovém průmyslu). Teď jsem získal místo v managementském týmu. Ještě bychom nechtěli zveřejňovat nic o aktivitách B2B Marketplaces, teď pracujeme absolutně ve stealth mode. Možná něco vytušíte z názvu.. (Wijasi, boj se >:-))" (Dalibor Wijas, B2B CENTRUM, a.s. pozn. red.)

Jaká bude další strategie projektu eReklama? Co konkrétně máte na mysli slovy "eReklama se chce vyprofilovat jako něco jiného než klasické směnné systémy".

"Hlavně se nechceme prát o takové ty prehuštěné subtrhy jako je točení bannerů a podobně, kde má velká dvojka jasný duomonopol. Chceme zavést na český trh úplně jiné druhy reklamy, které jsme zatím tady neměli šanci vidět. Je pravda, že bude chvíli trvat než si na to všichni zvyknou. Také chceme zavést placení všem členům za reklamu, ne jako to dělá Linx, že jednak musíte mít živnostenský list a jednak musíte čekat, než si někdo reklamu u Vás koupí. My prostě budeme vyplácet všem. Nejprve začneme jen s vyplácením za kliknutí na banner (také jsme uvažovali, že bychom eReklamu přeměnili čistě na výměnný systém založený na kliknutích, ne na impresích). Uzavřeli jsme také mnoho strategických aliancí s jinými firmami, které umožní poskytovat výhody našim členům apod. Všechny tyto novinky uvidíte se zavedením nové verze systému na konci srpna."

A je to venku. Díky za rozhovor.
Autor: Pavel Hrůza
Datum: 7. srpna 2000



 Profil autora  

Pavel Hrůza

Partner společnosti 24Snails.com Media Production.
Konzultant v oblasti webových služeb a marketingu.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz  
 Seznam komentářů  
Vypsat
Od
Téma
Datum

Libor Novacek
Hruza, pane Hruzo!
07.08.2000 02:17
Libor Novacek
Jak to je se pravni subjektivitou?
07.08.2000 02:47
Jiri Blahut
eReklama
10.08.2000 04:41
Jan Barta
prevod
12.08.2000 21:20
Libor Novacek
problem Americana?
13.08.2000 00:57
Libor Novacek
kapital - mate/nemate
13.08.2000 01:13
Jaromír Jesenský
E-komerce.cz neodpovídá na dotazy?
14.08.2000 00:46
Jan Barta
jste dobrej
14.08.2000 15:36
Pavel Hrůza
Re: E-komerce.cz neodpovídá na dotazy?
15.08.2000 13:06