Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Vaše firma v "Nové ekonomice"

Seriál Vaše firma v "Nové ekonomice" se se vám pokusí přiblížit, jaké příležitosti a nástrahy přináší tzv. nová ekonomika a internet vaší firmě.

Pojmy se mění v dojmy (aneb e-business vs. e-commerce)
Pro začátek si musíme ujasnit slovník, a proto bych se chtěl věnovat dvěma pojmům, pod kterými si mnoho lidí představuje mnoho různých věcí. Nelze bohužel ani říci, že by odborná veřejnost mezi nimi vždy rozlišovala. Takže, je to e-business nebo e-commerce ? Jak je dnes zřejmé z denního tisku, či televize tak e-business nebo e-komerci dělají všichni, případně se na to chystají. Už proto bude dobré si pro začátek ujasnit co je co. Zjednodušeně lze říci, že pojem e-commerce (nebo česky e-komerce) je podmnožinou pojmu e-business.

Nejžhavější kandidáti na inovaci
Jak jsme si již v první části našeho seriálu vysvětlili, e-komerce a transakce skrze internet představují pouze kapku v moři podnikových procesů a činností, které si říkají o zefektivnění za pomoci nových technologií. Dnes se tedy zastavím u procesů, kterých se e-business aplikace či technologie dotýkají nejdříve a nejčastěji.

“Žádost o nabídku”, nebo-li RFP
Z pohodlnosti a ze zvyku budu v následujícím textu používat zkratku RFP pro dokument, který lze česky nazvat “Žádost o nabídku”. Co je účelem, co by měl obsahovat a kdo by ho měl zpracovávat se pokusím vysvětlit dále.

10 kritických faktorů pro Vaši e-business transformaci
Bohužel vás musím všechny hned na začátku trošku zklamat, protože zde samozřejmě nepůjde o žádný zaručený recept na úspěch, na to je (naštěstí pro nás poradce) firemní svět příliš různorodý. Nicméně se pokusím shrnout své zkušenosti z několika technologicky orientovaných projektů ve středních a velkých firmách a nastínit faktory, které některým klientům umožnily uspět při jejich transformaci a jiným naopak uspět znemožnily.

E-marketplaces a jak na ně
Online tržiště, online exchange, B2B exchange, B2B marketplace, B2B tržiště, online procurement platform, B2B platforma, atd. To všechno jsou názvy, se kterými se můžete setkat v souvislosti s mezipodnikovými platformami pro online obchodování. Všechny tyto názvy označují v zásadě stejnou věc: jedná se o prostor, na kterém je umožněno nakupujícím a prodávajícím podnikům střetávat se online a využívat výhod z toho plynoucích, např. široký tržní záběr, zkrácení času pro transakci, dodatečné služby, atd. Výhodami se budu zabývat později, pouze řeknu, že v minulosti i dnes zůstává valná většina z nich nevyužita.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz